Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Delayed

Medlem
Det är mer hur produkten är uppbyggd. En resa med Travel Pass bokas i C-klass (SAS Plus). Bokar man minst 48 timmar innan avgång är man även garanterad plats ombord. Och har man då 6 säten till salu i C-klass så får man helt enkelt ha lite framförhållning om det är en linje som lätt blir full.
Men vad finns det för rimligt motiv till att man inte ska kunna resa i en billigare klass om det nu finns platser där? Nä som någon annan skrev, larv!

Nu verkade det ju i alla fall lösa sig. Undrar hur det gick i frukostlotteriet. :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Men vad finns det för rimligt motiv till att man inte ska kunna resa i en billigare klass om det nu finns platser där? Nä som någon annan skrev, larv!

Rimliga motiv är väl att TP är ett klippkort som bokas mot en viss klass, är den klassen slut är det väl inte mer med det.
 
Rimliga motiv är väl att TP är ett klippkort som bokas mot en viss klass, är den klassen slut är det väl inte mer med det.
Ja, det er en rimelig forklaring. Man skal bare tage højde for at TP bookes i den dyreste klasse. Denne klasse bør således aldrig være tom. Det er bedre business at sælge en FullFlex og så bumpe en Go-pax end at lade være...

Findes der et motiv for at sælge billige Go-billetter og samtidigt undlade at sælge dyre Plus FullFlex-billetter? Man finder sikkert svaret i SAS regnskaber...
 

Delayed

Medlem
Rimliga motiv är väl att TP är ett klippkort som bokas mot en viss klass, är den klassen slut är det väl inte mer med det.
Med reservation för att jag inte kan alla detaljer kring detta, men jag håller inte med.

Varför skulle man inte få åka med i en billigare klass om det finns platser. Det låter för mig väldigt stelbent, byråkratiskt och inte alls serviceinriktat. Nu verkade ju även gatepersonalen hålla med så allt löste sig ju OK.

PS. Jag har för mig att jag läst om någon här som "brukat" TP på betydligt oortodoxare sätt än detta och dessutom belönats för det. ;):p
 
Hvorfor er der ingen som hæfter sig ved at det er fuldstændig håbløst ikke at sælge billetter i den dyreste klasse når man sælger billetter i billigere klasser?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Med reservation för att jag inte kan alla detaljer kring detta, men jag håller inte med.

Varför skulle man inte få åka med i en billigare klass om det finns platser. Det låter för mig väldigt stelbent, byråkratiskt och inte alls serviceinriktat. Nu verkade ju även gatepersonalen hålla med så allt löste sig ju OK.

PS. Jag har för mig att jag läst om någon här som "brukat" TP på betydligt oortodoxare sätt än detta och dessutom belönats för det. ;):p

Stelbent helt klart, men så är produkten utformad idag. Har själv inte kommit med flyg p.g.a det, men lärde mig att boka flighter minst 48h innan, fick ringa in några gånger för att använda min garanterade plats.

Sen pratar vi nog om olika saker. Hur det är och hur det borde vara ;)
 
Toppen