Som några av er vet så hade jag en tråd på Marknadsplatsen fram till den 27:e.
http://www.businessclass.se/forum/threads/budgivning-avslutad-eurobonus-silver.24105/
@MrBonusHunter vann med bästa bud och samma kväll skickade jag in en ansökan med alla uppgifter.
Fick ett bekräftelsemail från SAS
Han accepterade länken som han hade fått men fick felmeddelande gång på gång.
Detta har han gjort varje dag sedan i måndags och fått samma meddelande varje gång.
Till saken hör att jag blev nedgraderad idag till silver men detta bör inte påverka då jag har kunnat ge bort ett silver och fått detta bekräftat samt varit guld fram till och med idag.
Jag ringde till Customer Service på det vanliga numret och kom fram inom ett par minuter. Jag förklarade vad som hade hänt och att MrBonusHunter har varit i kontakt med CS för att få info.
Det de behövde var hans EB nummer och pinkod samt mitt EB nummer och pinkod för att kunna genomföra hans uppgradering manuellt.
Nu fick jag reda på att eftersom jag är EBS kunde han inte genomföra uppgraderingen men han skulle prata med några kollegor.
Killen återkom ett par minuter senare och sa att det troligtvis inte gick att genomföra men att han skulle återkomma efter att ha utrett om det ändå skulle gå.
Jag förklarade att jag var EBG, fått ett bekräftelsemail enligt ovan samt att MrBonusHunter försökt acceptera sin svarslänk i flera dagar med fått felmeddelande varje gång. Trots detta kunde han inte garantera att de kunde göra något...
För en stund sedan fick jag följande svar:
---
Hejsan Smuffe.
Har fått besked från våran Eurobonus Support och tyvärr kunde dom inte ändra statusen på XXXXXXXXX till Silver.
Ber om ursäkt för dom dåliga nyheterna, men det finns tyvärr inget mer jag kan göra.
Med vänlig hälsning
Niklas S
Sas Sales Agent
---
Har någon av er förslag på hur jag kan gå vidare med detta?
Rent krasst kan tyckas att om det handlar om att jag numera är EBS och kontaktat CS igår när jag var EBG så kan det inte vara så svårt att uppdatera min status till just EBG i max 72 timmar...
Skulle det vara så att deras system enbart kan lägga in en högre status i minst 12 månader så får de väl stå sitt kasst och bjuda på det pga SK IT system är under all kritik...
Enklast vore väl att låta MrBonusHunter bli silver ändå eftersom vi båda har gjort allt rätt och de behåller två nöjda kunder och jag stannar på silver så som det ska vara...
I värsta fall om de nekar till allt ovanstående och hävdar att "vi inte kan göra någonting mer i detta ärende" så funderar jag ärligt på att meddela dom att de tappar mig som trogen kund, säger upp mitt EuroBonus och förklarar att jag kommer satsa på Turkish Miles & Smiles (Elite) och One World hädanefter...
Tack för hjälpen!
Med vänlig hälsning,
Smuffe