Idag har jag blivit nekad ersättning från British Airways för försening av en flight mellan Stockholm och London pga dåligt väder i Los Angeles!
Jag begärde ersättning för att vi var 19 timmar försenade till Los Angeles. Men orsaken var att flighten från Arlanda till Heathrow var en timme försenad och vi blev stoppade vid "Flight Connections" sedan ombokade till en flight 19 timmar senare. Det blev övernattning på sunkigt flygplatshotell (som BA betalade för).
BA hävdar att förseningen var utom deras kontroll pga av vädret i Los Angeles. Det är ju konstigt att Los Angeles flighten var i tid i så fall och att Stockholmsflighten var försenad.
Biljetterna köptes direkt på BA's hemsida och jag anser att 1,5 timme för byte på Heathrow är att utmana ödet och det borde BA stå för i det här fallet. Kaptenen på Stockholm-London flighten hade ingen förklaring till förseningen. Vi blev stående i Stockholm för att vi inte fick en slot-tid på Heathrow.
Jag fortsätter att kräva BA på ersättning genom att hota med ARN. Har någon en bättre idé hur jag ska taktisera min mejlväxling med BA?
PS. Det borde finnas en särskild tråd för lyckade fall av kompensation enligt regel 261/2004. DS
Jag begärde ersättning för att vi var 19 timmar försenade till Los Angeles. Men orsaken var att flighten från Arlanda till Heathrow var en timme försenad och vi blev stoppade vid "Flight Connections" sedan ombokade till en flight 19 timmar senare. Det blev övernattning på sunkigt flygplatshotell (som BA betalade för).
BA hävdar att förseningen var utom deras kontroll pga av vädret i Los Angeles. Det är ju konstigt att Los Angeles flighten var i tid i så fall och att Stockholmsflighten var försenad.
Biljetterna köptes direkt på BA's hemsida och jag anser att 1,5 timme för byte på Heathrow är att utmana ödet och det borde BA stå för i det här fallet. Kaptenen på Stockholm-London flighten hade ingen förklaring till förseningen. Vi blev stående i Stockholm för att vi inte fick en slot-tid på Heathrow.
Jag fortsätter att kräva BA på ersättning genom att hota med ARN. Har någon en bättre idé hur jag ska taktisera min mejlväxling med BA?
PS. Det borde finnas en särskild tråd för lyckade fall av kompensation enligt regel 261/2004. DS