jumbooze
Medlem
Detta var det värsta bs jag läst, LH är Operating carrier och har skyldigheten fullt ut gentemot dig som kund.Nytt svar från Lufthansa.
Sammanfattning av ärendet så här långt.
- Accra - Frankfurt - Arlanda i First Class med Lufthansa.
- Bokat med SAS Eurobonus-poäng.
- Kvällen innan resan är det enligt Expertflyer planerat för en A330 och det finns 7 F-platser till salu.
- Vid incheckning får jag veta att de bytt till en A340 UTAN First Class.
- Jag mejlade och begärde kompensation
- Blir erbjuden mellanskillnaden mellan First och Business i poäng och skatter/avgifter. Dvs. 15 000 poäng och 0 kronor eller nåt sånt.
- Tackar nej och meddelar att jag har koll på 261/2004 och att den ger mig rätt i detta fall.
- Jag meddelar att jag skulle acceptera uppgradering för mig och min familj på en kommande långresa 2016 som enda kompensation.
- Får idag svar från Lufthansa enligt nedan.
"Dear Mr Xilan
Thank you for your email on 12 March 2015. We appreciate your patience while waiting for our response.
We can understand your request for compensation further. For this reason, we have considered your claim from two angles: both in terms of the legal requirements and taking into consideration a possible gesture of goodwill. However, we regret that we are unfortunately unable to change our decision.
We can quite understand your disappointment when your ticket was downgraded from First Class to Business Class since this incident is not what you would expect from a reputable airline like Lufthansa. However, we do not offer any upgrade but in case of downgrading, passengers are eligible for refund of the difference from First Class to Business Class. Since your ticket was purchased through your awards points through Scandinavian Airlines, we have forwarded the request to refund the difference. In cases of any update, kindly contact Scandinavian Airlines directly.
However, it is very important to us to prevent any further dissatisfaction following this upsetting incident. As a gesture of goodwill, and in view of good customer relations, we are glad to offer to treat you out to dinner in the amount of EUR150. Thus, we have transferred this amount or SEK1430 to your nominated bank account today. Please allow up to fourteen days for the payment to be completed.
We would be delighted if you continue to place your trust in Lufthansa and choose to fly with us again. If you give us the chance, rest assured that we will do our utmost to ensure your future journeys proceed smoothly.
Yours sincerely,
--------------------"
Jag skulle dragit detta vidare!
Men till syvens sist är det din tid som du måste vara beredd att offra på detta.
Lycka till, du är välkommen att skicka PM om du behöver bollplank.