Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, jag tycker det stärker tanken om att det är när ekonomi är fullbokat OT har enklast att gå igenom. Var ekonomi ordentligt överbokat så äts Plus och Business platserna också upp utan att de är bokade. De platserna blir tillgängliga för OT, opup och poänguppgraderingar

Du har en poäng, ekonomi är ju sannolikt överbokat och då brukar OT vara ett gott val. Samtidigt gick det ju inte under flera dagar att köpa en fullprisbiljett i C och den intäkten borde de hellre ta en knapp vecka innan än att göra op-ups pga överbokning.

Jo visst vill SAS sälja så mycket C som möjligt, men om planet har 300 platser och 300 är sålda varav 270 av 250 sålda är i ekonomiklass och resterande 30 i premiumkabinerna så kanske man föredrar att flytta upp 20 snarare än att skapa en situation där man tvingas "involuntary denied boarding". I de fallen är OT en inkomstkälla där man faktiskt får lite betalt för vad som annars skulle bli en opup.

Troligtvis har SAS överbokat flighten så siffrorna ovan skall bara ses som ett exempel.

Hur vanligt är det att priset går ner? Jag har en bokning till Hong Komg i höst i plus som jag hade tänkt ansöka om uppgradering till. Det blev inte av då, så nu loggade jag in igen och priset hade gått ner från 218 Eur till 174 Eur.

Fick just igenom en Option Town LLA-ARN, Go (L) till nått högre, frågan är dock vad?
Någon som vet vad OT ger för klass på inrikes? Verkar vara nått ganska högt, står som Business i appen, och plötsligt vart den ombokningsbar till alla andra avgångar i närheten så det känns som att den vart Z eller uppåt eller är det bara tex Y?

Finns det nått sätt att kolla bokningsklass för en biljett, annat än på kvittot?

Go till Business på SK903 den 20 mars. Nya kabinen :)
Hoppas på tur på SK910 24 mars också, fast då ser det ut som att det blir den gamla kabinen, men det kan ju hinna ändras.
Uppgradering från Go till Plus på hemresan ikväll. Fortfarande den gamla kabinen dock.

Fick just igenom en Option Town LLA-ARN, Go (L) till nått högre, frågan är dock vad?
Någon som vet vad OT ger för klass på inrikes? Verkar vara nått ganska högt, står som Business i appen, och plötsligt vart den ombokningsbar till alla andra avgångar i närheten så det känns som att den vart Z eller uppåt eller är det bara tex Y?

Finns det nått sätt att kolla bokningsklass för en biljett, annat än på kvittot?

Det vart Z, vilket gav 1250 EB poäng, Detta tillsammans med en flaska rött, lite fika och egen sätesrad i det i övrigt rätt fullsatta planet. Hyfsat värde för ~200 kr.

Intressant! Visar än en gång på att det är omöjligt att förstå sig på logiken i OT...

Ja det är så otroligt hög variation på vad man får, om man få och när man får uppgradering. :)

Har överraskat frugan med att köra OT på ett leg på hennes resa i helgen, utan hennes vetskap. Fick just veta att en gick igenom, f¨r se om hon blir överraskad... hon "gnällde" lite att det vart att sitta så långt bak när hon valde säte, det var 10 rader plus... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen