Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en resa till SFO i Go (T) som jag bokade innan nya bonusreglerna, kan med andra ord maila Diamond support efter avslutad resa för att få det ursprungligt utlovade antalet poäng. Funderade att försöka uppgradera till Plus med optiontown men nu undrar jag om det påverkar hela min biljett så jag inte längre kan hävda att den bokades innan ändringen.

Mailade Diamond supporten och fick följande svar
"Tack för ditt mail.

Poängen kan fortfarande korrigeras efter den gamla intjänigs tabellen om du upgpraderar med Option Town.
Ombokar du dock resan så kan vi inte korrgiera poängen.

Ha en fortsatt fin dag!"

Äntligen tillbaka på mainland med highspeed internet igen ;) Det lyckades mig att boka till sist och det blev en lyckad uppgradering till Plus (hade sökt om båda). Detta hände mig på utresan också dvs blev "endast" uppgraderad till Plus och fick sen pröjsa resten med poäng. Lustiga var att vi hade hela bakre buisnesskabinen för oss själva på utresan (sambo och dotter var bokade på award C) medans Plus var knökfull. Som sagt logiken bakom Optiontown är ett mysterium ;). Någon SAS Guld eller högre som lyckats prata till sig en "gratis" uppgradering till C på ORD eller är det endast om det är överbokat man lyckas med detta?

Fick nog frågan 8 av 10 flighter från ORD till ARN om jag ville bli uppgraderad då jag pendlade till Chicago

Fick en "Upgraded subject to availibility, check with airline staff i måndags på ORD-ARN. Inga problem vid incheck i Chicago, men poängen blev för GO förstås. Ett snabbt mail till Diamondsupporten fixade detta på ett par timmar efter att GO-poängen krediterats. Tack SAS! Grym service!

Go till Business på SK903 den 20 mars. Nya kabinen :)
Hoppas på tur på SK910 24 mars också, fast då ser det ut som att det blir den gamla kabinen, men det kan ju hinna ändras.

Last edited:
Jag (och min sambo) har en flygning till San Francisco den 9:e mars, är bokade i Go men lagt in önskan om uppgradering till Plus och Business via Optiontown. När jag kollar på Expertflyer idag så är alla utom 3 platser (utspridda) i C markerade som occupied.

Vad har ni för erfarenheter kring detta? Är det möjligt att ens uppgradering redan är godkänd och därför redan "tar upp" platser i C eller är det bara allmänt fullt på denna sträckan och redan kört? Kan tillägga att vi ligger på samma bokning.

Följdfråga 1: På hemresan är det betydligt fler lediga platser i C (just nu), men jag har bara ansökt om uppgradering till Plus. Om jag kan klassa ditresan som körd, kan jag kanske tycka det är värt att ansöka om uppgradering till C även på vägen hem. Erfarenheter kring detta? :)

Följdfråga 2: Nu är det ju olika poängintjäning för "vanliga" och "Saver"-biljetter. Vilka klasser hamnar man i vid uppgradering?

Uppföljning: Ingen uppgradering på utvägen. La till business på hemresan också men fick "bara" uppgradering från Go till Plus. Kunde dock uppgradera till business vid check-in! :)

Listan tjejen vid checkin kontrollerade mot visade en 4:a i C-kolumnen. Fyra platser avsatta för poäng-uppgraderingar?

Hade beställt specialmat så jag trodde faktiskt inte att de skulle tillåta uppgradering i efterhand. Får se vad för vegetarisk mat de kan erbjuda :)

Jag lyckades föra veckan få igenom STO - INN ToR :) . Men "Monkey gänget" som hade 100 M kö i INN på hemresan, blev vansinniga... :rolleyes:
Klar förstjönst iom att jag då slapp betala övervikt för Skidor odyl...

Herr och Fru Taxvalp uppgraderade från Plus till C på SK945 CPH-SFO i helgen. Lite förvånande med tanke på att det ej fanns några tillgängliga platser till försäljning i någon klass seden 4-5 dagar. Återigen, det är ganska meningslöst att kolla på platstillgången för att förska knäcka OT-koden...

Herr och Fru Taxvalp uppgraderade från Plus till C på SK945 CPH-SFO i helgen. Lite förvånande med tanke på att det ej fanns några tillgängliga platser till försäljning i någon klass seden 4-5 dagar. Återigen, det är ganska meningslöst att kolla på platstillgången för att förska knäcka OT-koden...

Nja, jag tycker det stärker tanken om att det är när ekonomi är fullbokat OT har enklast att gå igenom. Var ekonomi ordentligt överbokat så äts Plus och Business platserna också upp utan att de är bokade. De platserna blir tillgängliga för OT, opup och poänguppgraderingar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen