Jag synar dina räcken och höjer med elektronisk self service check in i München.
Vid prio-boarding kommer man väl inte igenom grindara om man inte har rätt att prioboarda? Eller har jag missförstått hur det fungerar?Jag ser ingen skillnad på priority boarding och vanlig boarding här.
Jag har funderat över varför vissa tycker att priority boarding är viktigt men jag kan inte riktigt "få" till det.
Själv tycker jag det är skönt att gå på sist så man slipper att sitta och bli "sönderknuffad" av alla vattenbufflar.
Nu är det iof skillnad om man har separata ingångar men även där finns det jobbiga typer.
Är det för att hinna svepa ett extra glas skumpa.
Hade inte folk inte envisats att ta med sig så mycket handbaggage så hade både boarding och deboarding en bra mycket trevligare upplevelse.
Förespråkar inte till och med flygbolagen att man ska packa ömtåliga/värdefulla saker i sitt kabinbagage?Hade bagehanteringen fungerat bättre ex: sluppit vänta på bagage, grejer blir inte snodda eller förstörda osv så hade nog fler checkat in bagaget och inte behövt dra in det i kabinen![]()
Hade inte folk inte envisats att ta med sig så mycket handbaggage så hade både boarding och deboarding en bra mycket trevligare upplevelse. Visst, flyger du bara med en väska så varför inte. Men har du din väska/väskor i storage så förstår jag inte vitsen med att ta med sig en massa junk upp i kabinen, oftast behöver du ju inte ens prylarna du förvarar där. Vill man ändå det så går det ju utmärkt att ha en messengerväska eller mindre ryggsäck för just detta ändamål.
Läste att L-1011 och de tidiga modellerna av 747 saknade overhead storage i mittgången eftersom de inte behövdes, folk hade inte med mig en massa baggage in i kabinen på det tidiga 70-talet. Skapade bra mycket mer luft och öppen känsla. Men, men. Vad är en bal på slottet...?![]()
Det var sa jag gissade att det fungerade, dock boardade jag bland de forsta sa jag sag inte om nagon forsokte smita igenom och om de stoppades isafall.Vid prio-boarding kommer man väl inte igenom grindara om man inte har rätt att prioboarda? Eller har jag missförstått hur det fungerar?