Senaste nytt

Varför är priority boarding viktigt?

Jag synar dina LH-skyltar och höjer med Schiphol-räcken.

Visa bifogad bild 32880
Jag synar dina räcken och höjer med elektronisk self service check in i München.

20150311_114244.jpg
 
Jag har funderat över varför vissa tycker att priority boarding är viktigt men jag kan inte riktigt "få" till det.
Själv tycker jag det är skönt att gå på sist så man slipper att sitta och bli "sönderknuffad" av alla vattenbufflar.
Nu är det iof skillnad om man har separata ingångar men även där finns det jobbiga typer.
Är det för att hinna svepa ett extra glas skumpa.

Hade inte folk inte envisats att ta med sig så mycket handbaggage så hade både boarding och deboarding en bra mycket trevligare upplevelse. Visst, flyger du bara med en väska så varför inte. Men har du din väska/väskor i storage så förstår jag inte vitsen med att ta med sig en massa junk upp i kabinen, oftast behöver du ju inte ens prylarna du förvarar där. Vill man ändå det så går det ju utmärkt att ha en messengerväska eller mindre ryggsäck för just detta ändamål.

Läste att L-1011 och de tidiga modellerna av 747 saknade overhead storage i mittgången eftersom de inte behövdes, folk hade inte med mig en massa baggage in i kabinen på det tidiga 70-talet. Skapade bra mycket mer luft och öppen känsla. Men, men. Vad är en bal på slottet...? :)
 
Hade bagehanteringen fungerat bättre ex: sluppit vänta på bagage, grejer blir inte snodda eller förstörda osv så hade nog fler checkat in bagaget och inte behövt dra in det i kabinen ;)
Förespråkar inte till och med flygbolagen att man ska packa ömtåliga/värdefulla saker i sitt kabinbagage?
Själv försöker jag alltid ha minst 2 dagars full outfit när jag har overnight resor. Detta då det svider så rejält varje gång incheckat bagage inte kommer fram i tid. Trots det har jag aldrig haft mer än 1 messengerbag och 1 "normal-liten" carry-on-trolley. Senast imorse såg jag två pax med lika mkt onboard bagage som jag brukar checka in för en lång-weekend... :O
 
Fast i dag säger ju flygbolagen "res bara med handbagage annars kostar det extra". Med tanke på hur kostnadsmedveten dagens resenärer är så blir det fullt i kabinen väldigt fort.

Lägg sedan till att ytterst få bolag bryr sig hur tungt eller hur många bagage man tar ombord.

Vi fick nöjet att ha barnvagnen under stolen då det var fullt i hyllorna... Det fungerade utmärkt :).
 
Hade inte folk inte envisats att ta med sig så mycket handbaggage så hade både boarding och deboarding en bra mycket trevligare upplevelse. Visst, flyger du bara med en väska så varför inte. Men har du din väska/väskor i storage så förstår jag inte vitsen med att ta med sig en massa junk upp i kabinen, oftast behöver du ju inte ens prylarna du förvarar där. Vill man ändå det så går det ju utmärkt att ha en messengerväska eller mindre ryggsäck för just detta ändamål.

Läste att L-1011 och de tidiga modellerna av 747 saknade overhead storage i mittgången eftersom de inte behövdes, folk hade inte med mig en massa baggage in i kabinen på det tidiga 70-talet. Skapade bra mycket mer luft och öppen känsla. Men, men. Vad är en bal på slottet...? :)

I en ideal värld kan jag hålla med dig, själv levde jag i den ideala världen fram till för ett år sen. Sen råkade jag ut för två resor där bagaget inte dök upp och jag hade affärsmöten i totalt kaos under båda dessa veckor. Efter dom veckorna har jag bestämt mig för att aldrig checka in något bagage, det är inte värt risken.
Och för dom som tycker att det är ju bara att handla kläder.....försök hitta kläder i storlek EUR56 på kostymer och EUR XXL på skjortor i Seoul så där på ett par timmar..... :confused:

Så nu är allt packat i handbagage, och därför är det viktigt med Prioboarding. Och åker jag business och jag ser att någon i Economy har tagit och lagt i väskorna ovanför min plats så har jag lyft ner dom med flygvärdinnornas goda minne. Dom har sedan letat reda på tomma platser någonstans i Economy delen......ganska underhållande att se dom förvirrade passagerarna när dom inser att deras bagage har hamnat på rad 45 istället för rad 1. :D
 
Vid prio-boarding kommer man väl inte igenom grindara om man inte har rätt att prioboarda? Eller har jag missförstått hur det fungerar?
Det var sa jag gissade att det fungerade, dock boardade jag bland de forsta sa jag sag inte om nagon forsokte smita igenom och om de stoppades isafall.
 
Har sett skräckexempel i USA när en passagerare hade en riktigt stor väska-som handbagage! Denne hade inte prioboarding men hade behövt det!
Vet att flygpersonalen inte alltid vågar kräva passagerarna att checka in dessa stora väskor eftersom de får klagomål på "dålig service", konkurrensen kan vara stenhård på sträckan.
 
Toppen