Senaste nytt

Varför är priority boarding viktigt?

Att folk inte fattar vad prio boarding är. Just nyss vid boarding på BA till MAN så var nog ca 40 pax i kön snällt väntandes. Då prio boarding annonseras reser sig ytterligare 10 och tror dom bara kan trycka sig in först. Blev nästan rugby då ingen släppte in dom i kön innan en dam med bronze tacklade sig in före mig. Komik på hög nivå.

Jag frågar för jag håller inte med :)
Jag tillhör dem som slänger upp min väska på 1:a bästa plats trots att jag sitter i economy.
Sättet du uttrycker dig på kan tolkas som att du tycker att du har mer "rätt" än någon annan till just den OH bin som väskan hamnar på.
Det händer ju faktiskt (länk) att man inte kan debarkera framtill. Då är ditt system inte så smart.

Först/sist har båda sina fördelar, men besvikelsen när sista personen som boardar sätter sig bredvid en och man har hoppats på seat block / tomt säte, speciellt på long haul.

Kommer tyvärr inte på en lösning där ingen boardar sist dock..

Först/sist har båda sina fördelar, men besvikelsen när sista personen som boardar sätter sig bredvid en och man har hoppats på seat block / tomt säte, speciellt på long haul..

Haha ja det där har jag varit med om många gånger. Några tomma mitten säten och man börjar pusta ut men ack där kommer en sista passagerare och man håller andan och lyckades många gånger, men ibland drog man nitlotten och det var inte kul ;)

Först/sist har båda sina fördelar, men besvikelsen när sista personen som boardar sätter sig bredvid en och man har hoppats på seat block / tomt säte, speciellt på long haul.

Kommer tyvärr inte på en lösning där ingen boardar sist dock..
Klockrent för visst är det då, värst är det på atr 72 då man boardar bakifrån och hela tiden tittar oroligt över axeln.

• Gilla
Reactions: jlo
Så här ska det se ut. Något för sas att lära sig av? Kan lh på utposter kan man ju undra varför sas inte kan ens på hemmaplan.
20150311_065332.jpg

Igår var det omvänd prioboarding i Luleå:) Dom hade assistansboarding framifrån och Go-passagerare bakifrån medans Plus-resenärer ombads vänta och gå ombord sist.

Toppen