Senaste nytt

Varför är priority boarding viktigt?

Voyageur

Medlem
Funkar bra på SK, TG, LH och UA (hittills)

Om vi vänder på det hela då. Om det nu är fullt i C - kan jag då neka en C klass att lägg sin väska ovanför mig i W?
Som nämnt löser nog kabinpersonalen bagaget åt dig i C;) sedan är det en av fördelarna och njutningarna av att resa i C, att sånt löser sig och inte behöver oroas!
 

Chrille

Medlem
Varför så kinkigt var väskan lastas? Jag tycker det är mer respektlöst med folk som trycker in sin väska i OH bin ovanpå/utanpå andras grejer, kläder osv. Händer ofta tycker jag.
 

agehall

Medlem
Varför så kinkigt var väskan lastas? Jag tycker det är mer respektlöst med folk som trycker in sin väska i OH bin ovanpå/utanpå andras grejer, kläder osv. Händer ofta tycker jag.
Det är ännu mer respektlöst att lägga upp en platt portfölj samt en kavaj bredvid varandra...

(Och nej, jag trycker inte bara in min väska då, jag försöker stuva om)
 

trekker

Medlem
Det är ännu mer respektlöst att lägga upp en platt portfölj samt en kavaj bredvid varandra...

(Och nej, jag trycker inte bara in min väska då, jag försöker stuva om)
Absolut ett riktigt irriationsmoment, sedan blir personerna som lagt dessa saker dar sura nar man stuvar om.....
 
M

Monkey_Class

Guest
Bad du om lov av kabinpersonalen eller tog du saken i egna hander?

For mig ar ovanstaende att likstalla med att tranga sig i prioritykon (utan tillgang till denna) eller att smita in i loungen utan att personalen ser nagot.

Håller inte med. Att smita in i loungen är inte def. Inte samma sak i min bok. Har du inte rätt biljett eller status så hör du inte hemma i loungen.

Till skillnad mot biljettyp så har du "rätt" att åka med flighten och lägga ditt bagage OH. Gör "" runt rätt för att undvika den OT disskusionen.
 

staff

Medlem
Håller inte med. Att smita in i loungen är inte def. Inte samma sak i min bok. Har du inte rätt biljett eller status så hör du inte hemma i loungen.

Till skillnad mot biljettyp så har du "rätt" att åka med flighten och lägga ditt bagage OH. Gör "" runt rätt för att undvika den OT disskusionen.
Jag (och sakert manga andra betalande J-passagerare) anser att OH-bins i J ar till for just J-passagerare och ingen annan. Det ar en del av paketet du betalar for. Och om du fragar kabinpersonalen pa ett seriost flygbolag ar jag overtygad om att de skulle halla med.
 
Swiss har en ganske klar policy "Business Class baggage only"
IMG_7141.jpg
 
Toppen