Någon annan som haft problem med att betala på hotels.com med Coop MedMera Mer ? Både utlandsköp och internetköp är öppna på mitt kort men hotels.com verkar inte gilla kortet.
Handlar alltid med Coop Black på ICA.
Korrekt, jag gjorde ett köp i helgen på Bygghemma.se Fick en felkod och uppmanades ringa in. Väl i telefon så berättade de att mitt kort saknade Verified by Mastercard, och därför nekades köpet. Nämnde att jag använt kortet säkert 40 ggr på nätet och första strulet, de var tydligen en av få som anslutit sig. Men jag fick lite rabatt för struletHar en teori kring att det kan vara så att vissa siter kräver Verified by MasterCard och denna extra säkerhetsfunktion saknas (väl?) på Coops kort?
3D-secure (samlingsnamnet för Verified by VISA, Mastercard SecureCode och snart American Express SafeKey) har olika nivåer av säkerhet, och beroende på vilket avtal handlaren har med sin inlösare, och vilka avtal inlösaren har med olika kortutgivare accepteras korten eller inte.Korrekt, jag gjorde ett köp i helgen på Bygghemma.se Fick en felkod och uppmanades ringa in. Väl i telefon så berättade de att mitt kort saknade Verified by Mastercard, och därför nekades köpet. Nämnde att jag använt kortet säkert 40 ggr på nätet och första strulet, de var tydligen en av få som anslutit sig. Men jag fick lite rabatt för strulet
Men som sagt... direkt eller avvakta?