Martin Björnström skrev:Jag har kört mycket E-klass genom åren och det är en favoritbil.Hade en 2011 Mercedes E220CDI AMG kombi med rätt mycket utrustning i och den gick fint. Jag rekommenderar just AMG-paketet för bilen ser vassare ut men framförallt är fjädring/styrningen mycket skarpare än den lite pösiga upplevelsen i en "vanlig" E-klass.Om du har möjlighet - köp E350CDI motorn med 620NM som är galet stark!Jag gillar panoramataket också för det blir betydligt ljusare i kupén.Ps. Beroende på familjesituationen kanske en CLS är ett alternativ?Klicka för att utvidga...
Premiums skrev:Byter snart tjänst och får för första gången tjänstebil. Fick välja mellan Audi, BMW samt VW. Valet landade på en brilliantsvart A6 Avant Ultra 190hk med S-tronic samt sportpaket.Hoppas på leverans i April. Tror jag är nöjd med mitt val, blir ett steg upp från en V40 D2 som står i garaget i dagslägetKlicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Nu svär jag lite i kyrkan men om någon vet hur man ska räkna på att lämna tillbaka förmånsbilen till förmån för ett lönepåslag ( pga ändring av resmönster/boende ) så vore jag tacksam för tips.Klicka för att utvidga...
Dreamliner skrev:Jag går i bilbytartankar. Det borde finnas många här som kört V70 och bytt till XC60. Är ni nöjda eller ångrar ni er.Klicka för att utvidga...
Vi kör med operationell leasing där en standardbil (ex V70D4 Business Edition eller något i den stilen) kostar motsvarande ett bruttolöneavdrag om 7000 kronor (ca 9200 kr i kostnad för företaget) Då är det räknat på 2000 mil privat och 2000 mil i tjänsten (för att inte få någon reduktion på förmånsvärdet) Dock använder vi inte hela den summa för justering av bruttolön då personen i fråga måste resa i tjänsten och kör vederbörande privat bil ersätter vi med milersättning alternativt får kostnad för hyrbil/poolbil. Sanningen ligger därför någonstans mittemellan. En schablon som skulle kunna funka är en bruttolönejustering om mellan 2-3 kkr. Men du lär nog få lika många svar som personer du frågar, är lite som att fråga hur långt ett snöre är när man ska värdera förmånen bil samt vad som verkligen är företagets kostnader för densamma.jumbooze skrev:Nu svär jag lite i kyrkan men om någon vet hur man ska räkna på att lämna tillbaka förmånsbilen till förmån för ett lönepåslag ( pga ändring av resmönster/boende ) så vore jag tacksam för tips.Klicka för att utvidga...
Jag har haft 3 st XC 60 D3/D4/D5 sen den kom ut 2008 och ångrar inte att jag tog XC60 istället. Men att tänka på är lastutrymmet och baksätet är mindre än V70/XC70Dreamliner skrev:Jag går i bilbytartankar. Det borde finnas många här som kört V70 och bytt till XC60. Är ni nöjda eller ångrar ni er.Klicka för att utvidga...
lillemannen skrev:Jag har haft 3 st XC 60 D3/D4/D5 sen den kom ut 2008 och ångrar inte att jag tog XC60 istället. Men att tänka på är lastutrymmet och baksätet är mindre än V70/XC70Bytt bil nu igen till en MB 220 CDI GLK. Jag gillar den betydligt bättre och den drar betydligt mindre för mig med min körstil.Klicka för att utvidga...
erc skrev:Befinner mig på det lägsta av trappstegen i tjänstebilsstegen och har en för arbetsgivaren kostnadsneutral lösning. Ofta kallat personalbil. Förenklat en löneväxlingsbaserad tjänstebil. Då blir det inte riktigt intressant med intressanta bilar...Har nu i tre år rattat en VW Golf Variant TDI/105 BlueMotion Technology Masters med några tillval och byter till ett mycket nära relaterat syskon.Vecka 10 tillverkas en VW Touran TDI/105 BlueMotion Technology Masters med bland annat Travelpaket och Dragpaket. Med denna dieselfamiljebuss vill jag påstå att jag har forumets långsammaste acceleration 0-100: 11,9 sekunder.Klicka för att utvidga...
lillemannen skrev:Ta den mindre motorvarianten och Polestar optimera den sen på Volvo för ca 9000:-. Gjorde detta på D3 & D4Polestar Performance - Volvo Cars official Motorsport PartnerKlicka för att utvidga...