Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Några frågor:

- EWR-LAX och LAX-HNL är dryga femtimmarsflighter med B737-800/900. Vad är det för säten på dessa plan?

- Connection time på EWR är 1.45h och på LAX 0.35h. Räcker det verkligen, även om det är UAs hemsida som föreslår de avgångarna?

Några frågor:

- EWR-LAX och LAX-HNL är dryga femtimmarsflighter med B737-800/900. Vad är det för säten på dessa plan?

- Connection time på EWR är 1.45h och på LAX 0.35h. Räcker det verkligen, även om det är UAs hemsida som föreslår de avgångarna?
Jag flög lie-flat på JFK-SFO-HNL om du tittar på united.com så kan du välja att fejkboka för att få välja säte och då ser du m det är en "fyrkant" eller en säng på sätesväljaren.

Några frågor:

Det är "lädersäten" som man riskerar att bli lite svettig av. Det är ingen lie flat stolar men tycker dom är riktigt sköna. Tänk fåtölj ungefär så är du relativt nära verkligheten.

Edit: Såg att jumbooze postade nu också, finns väl onekligen olika typer av säten på dessa plan så helt 100 på vad man får kan man kanske inte vara.

Det är "lädersäten" som man riskerar att bli lite svettig av. Det är ingen lie flat stolar men tycker dom är riktigt sköna. Tänk fåtölj ungefär så är du relativt nära verkligheten.

Edit: Såg att jumbooze postade nu också, finns väl onekligen olika typer av säten på dessa plan så helt 100 på vad man får kan man kanske inte vara.

Men jag gissar att det är annat än 737s om det ska vara lie-flat. Den väljer ju resväg via EWR automatiskt. Vet inte hur jag ska göra för att hitta rutter via JFK och SFO.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Arlanda. (Först till CPH för att få denna resa att fungera).
  2. Var är din destination? Karibien (I önskeordning nedan) - med Stopover i antingen New York, Washington, Orlando eller Miami. Går det inte att boka hela vägen till Karibien så blir slutdestinationen ett snäpp tidigare.
    • Grand Cayman
    • Barbados
    • British Virgin Islands
    • Curacao
    • U.S Virgin Islands (St. John, St. Croix)
    • Bonaire
    • Aruba
  3. När vill/behöver du resa ut? 13-31/7 - 2015.
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 21/8 - 2015.
  5. Hur länge vill du vara borta? 16-22 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna.
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
    • First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vill tjäna SAS EuroBonus poäng.
  9. Vad är din budget? (per person) 15 000 kr per person för alla flygbiljetter, finns även 77 000 samt 67 000 SAS Eurobonus poäng vi gärna använder upp helt eller delvis om det går.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    1. Kortare restid (dvs. färre byten, ex. (ARN->CPH->NYC/DCA/MIA->ORIA)
    2. Upplevelsen ombord.
    3. Biljettpris (vill gärna nyttja EuroBonus poängen först och främst).
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja, stopover på in- och/eller utresa på några dagar (4-6) någonstans i östra USA (ex. Washington, New York, Orlando, Miami).
12. Övrigt Om det inte går att boka hela vägen till Karibien så blir slutdestination NYC, IAD/DCA, MCO eller MIA, vilken av dem spelar ingen jättestor roll för oss (Washington är den enda vi inte varit i tidigare), då får färre antal byten i kombination med biljettpris vara avgörande, så bokar vi själva flyg vidare till Karibien.

Jag flög lie-flat på JFK-SFO-HNL om du tittar på united.com så kan du välja att fejkboka för att få välja säte och då ser du m det är en "fyrkant" eller en säng på sätesväljaren.
Med risk för att vara ute på djupt vatten, är det inte det som är United PS? Finns isåfall bara på JFK-SFO och JFK-LAX. (Och på 757)

Stort tack @Dr. Miles , @Christian R och @fcx (och alla andra) för hjälpen. Det lutar åt att det blir Hawaii som jag tycker är trevligare än Miami och dessutom ger fler miles för pengarna. Med fcx föreslagna routing kan man dessutom hinna med en kortare stop-over i San Fransisco.

Har dock några frågetecken kvar.. Finns det något sätt att försäkra sig om att man får SAS plus CPH-EU när man bokar? Bokas UA P-klass som Y på SAS? Visserligen trevligt att flyga business till Frankfurt/London men föredrar de extra poängen Plus ger. För övrigt vill jag helst flyga via London och testa nya terminalen på LHR, hur är loungerna där jämfört med i Frankfurt? Vad jag lyckats läsa mig till på forumet verkar de generellt ha väldigt hög standard..

Toppen