Senaste nytt

Förslag och idéer till EuroBonus

AABack2ARN

Medlem
Mitt nästa förslag är att SAS ordnar en träff med BC för kreativa förslag och diskussioner på ett trevligt sätt där man av sätter tid för respektive kategori. Något strukturerat där frågor och ämnen skickas in i förväg med moderator från BC.

Jag tror att många vill att det ska gå bra för SAS, många vill välja EB som sitt bonusprogram och som medvetna resenärer kommer vi välja det som ger oss mest, SAS är ingen välgörenhet som Tommy skrev men det är ju inte vår plånbok heller. :)

Jag tycker det låter som en väldigt vettig idé. Dock skulle det nog behövas en del ramar (dvs saker som deltagarna inte kan påpeka) för att diskussionerna inte helt skall spåra ur. Då tänker jag på SAS strategi och hur de ser Eurobonus plats i detta spel. SAS strategi verkar vara att vara lite halvdåliga på allt. De tar sikte på Norwegians sol- och badpassagerare, de siktar på en förhoppningsvis bra longhaulprodukt med otroligt begränsat utbud och de gör en kampanj som riktar sig till Skandinaviens flitigaste resenärer samtidigt som de urholkar utbudet av avgångar till riktiga affärsdestinationer... Eurobonus blir givetvis inte mindre hattigt än bolagets grundstratgei.
 
1. Sluta skicka Eurobonus Traveller Magazine hem utan flytta den till en elektronisk format till Gold/Diamond.flysas.com sidor. (Eurobonus Traveler Magazine | My SAS Idea
2. Upgrade EBD som complimentary inom Europa till Plus i mån av plats, ej Nordic eller Longhaul.
3. Speciella EB Point Bargains bara för EBD och Pandions. Visa mer uppskattning till oss som är lojala för SAS.
4. Möjlighet att tjäna EB poäng 1poäng per 1krona vad du handlar för omboard. Detta skulle utöka försäljningen ombord.
5. Ökad bonus intjäning. EBG +25% och EBD +35%. Belöna oss EBD eftersom vi är lojala och vi promotar SAS till våra kollegor, vänner och kompisar.
6. Ta Kvällsmeal med till Menu-kortet att folka kan köpa den i Go. Det går redan nu att köpa, men du måste veta det.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Status borde baserat på antal legs, då det ändå är ett lojalitetsprogram. 45-50 legs är kanske rimligt, då det innebär 1t/r varannan vecka... Inte mycket här, men fullt tillräckligt för de flesta. Att man köper en dyr biljett gör mig inte till en lojal kund, och vad har jag ens för nytta av ett statuskort om jag flyger sällan men dyrt (?)

Det där blir väl knepigt om någon gör 50 resor med absolut billigaste biljett/lägsta bokningsklas när det finns andra som kanske gör 25 resor i högsta bokningsklass och då betalar betydligt mer per biljett. Samtidigt lär ju han eller hon som bara gör 25 resor i dyrare klass inte använda förmånerna i lika hög utsträckning då dom redan ingår i biljetten men finns samtidigt där vid behov.
 

Palazzi

Medlem
Det där blir väl knepigt om någon gör 50 resor med absolut billigaste biljett/lägsta bokningsklas när det finns andra som kanske gör 25 resor i högsta bokningsklass och då betalar betydligt mer per biljett. Samtidigt lär ju han eller hon som bara gör 25 resor i dyrare klass inte använda förmånerna i lika hög utsträckning då dom redan ingår i biljetten men finns samtidigt där vid behov.

Finns en poäng i att man kommer i kläm. Jag resonerade bara som så att det ingick förmåner i dessa dyrare biljetter, men det kanske var väl korttänkt av mig..

Problemet uppstår för de som reser i arbetet 37x /år i högsta bokningklass i ekonomi, för att företaget statuerar att han måste flyga i den klassen. Han samlar då varken poäng (som man inte verkar göra oavsett klass i nya systemet) eller når en status...
Jobbigare om man inte kan göra en MR t/r USA och få många poäng, utan verkligen måste göra en MR med 8 legs.
 
Last edited:
Hej Andyroos! :)
Først og fremmest synes jeg det er ærgerligt at du får lyst til at afslutte din konto på BusinessClass.

Jeg håber dog at du vælger at forblive medlem :) - det er vel ikke sådan at vi alle skal være enige hele tiden? Hvis vi alle var enige altid ville de fleste diskussioner bestå af et enkelt indlæg og så en masse "Gilla" - snak om et kedeligt forum...

I dag er det ikke muligt selv at af-aktivere en brugerkonto, det skal gøres af en administrator. Jeg foreslår du skriver en PM til Martin Björnström hvis du ikke allerede har gjort det.

At skrive 6 indlæg i 5 forskellige diskussioner er en rigtig dårlig måde at få opmærksomhed fra en administrator på. Skriv istedet en PM eller rapporter et af dine egne indlæg, så bliver BusinessClass-teamet opmærksomme på problemet/dit ønske og hjælper dig ligeså snart der er mulighed for det.

Någon som vet hur man avslutar sitt konto här på BC?
Har letat överallt på hemsidan, men hittar det ingenstans..b
Någon som vet hur man avslutar sitt konto här på BC? Hittar ingen "avsluta kontot"-knapp på min profil...
Någon som vet hur man avslutar sitt konto här på BC? Hittar ingen "avsluta kontot"-knapp på min profil...
Någon som vet hur man avslutar sitt konto här på BC? Hittar ingen "avsluta kontot"-knapp på min profil...
Någon som vet hur man avslutar sitt konto här på BC? Hittar ingen "avsluta kontot"-knapp på min profil...

Fortsat god søndag
/Christian
 

dino_81

Medlem
Ett alternativ är ju 50% fler baspoäng för EBS, 100% för EBG, 150% EBD/P

4. Möjlighet att tjäna EB poäng 1poäng per 1krona vad du handlar för omboard. Detta skulle utöka försäljningen ombord.
5. Ökad bonus intjäning. EBG +25% och EBD +35%. Belöna oss EBD eftersom vi är lojala och vi promotar SAS till våra kollegor, vänner och kompisar.

Håller med om att dessa förslag är bra.

Alternativt att bonusen för EBS/EBG/EBD endast är statusgrundande vilken gör det lättare att behålla status utan att drabba SAS "negativt" i form av ökat uttag av bonusresor?

Att man får exempelvis 1 poäng/krona på Flygbusssarna men inte på vad man köper ombord tycker jag är märkligt. Det vore en relativt enkel och billig lösning att öka ombordförsäljningen tycker jag...?
 

niksal

Medlem
Håller med om att inköp ombord kunde ge poäng. Men för att öka försäljningen ombord bör utbudet vara attraktivt. Att enbart ge poäng räcker inte för att öka försäljningen signifikant. Jämför SAS meny med Finnairs nya meny t.ex. på CPH-HEL rutten (skriver på mobilen så kan inte länka till en meny just nu). Men det kanske är en annan diskussion?
 
Toppen