Senaste nytt

Förslag och idéer till EuroBonus

M

Monkey_Class

Guest
Det mesta är skrivet.
Håller inte med palazzi - status efter lojalitet om det skall krävas typ 50 enkelresor.
Själv kör jag SAS så ofta jag kan. Det blir 10-14 longhaul per år i economy och att sitta frivilligt i SAS 340 till Shanghai/Tokyo är väl bevis nog på lojalitet :)

Annars så:

- Fri dryck för Diamond - känns fånigt att behöva betala för en cola mellan meals.
- Mer fast track samarbete ffa i US of A (att man får ta med familj)
- Bättre lounge samarbete ffa i US of A (suger fett som det är nu)
- Bonusresa på alla avgångar och platser för Diamond.
- Mer poäng för Diamond än Guld.
- "Officiell" seatblock och inte som nu - i mån av hjälpsamhet från personal.
- Amenity kit för Diamond så man slipper ha det i handbagage själv.
 

Homer

Medlem
+ Att Gold/Diamond for life blir officiellt.

Väntar med spänning på sammanställningen av förslagen och att vi får rösta vad vi tycker om dem.
 

Holloman

Medlem
Hur vore det om de fick förvalet av säte att fungera på hemsidan även när man bokar via resebyrå eller via SAS på telefon? Med tanke på att förval av säte listas som en förmån så vore det väl inte för mycket begärt.
 

Glenn123

Medlem
Det vore trevligt om man kunde köpa extra poäng i samband med sin resa till en fördelaktigare kurs än vad som går att köpa på SAS.
Säg ytterligare 100% extra poäng för en nätt summa. Skulle lätt kunna köpa det på longhaul när man reser med jobbet.
United har den möjligheten även om det inte är superbilligt.
 
M

Monkey_Class

Guest
Det vore trevligt om man kunde köpa extra poäng i samband med sin resa till en fördelaktigare kurs än vad som går att köpa på SAS.
Säg ytterligare 100% extra poäng för en nätt summa. Skulle lätt kunna köpa det på longhaul när man reser med jobbet.
United har den möjligheten även om det inte är superbilligt.
Även IHG har det.
 
M

Monkey_Class

Guest
En till grej. Automatiskt upgrade om det finns plats men att man bibehåller den lägre klassens förmåner. Det är ju ändå platsstorlek man vill åt
 

palmen

Moderator
En till grej. Automatiskt upgrade om det finns plats men att man bibehåller den lägre klassens förmåner. Det är ju ändå platsstorlek man vill åt

Det är ju inte direkt mycket mer plats att sitta i SAS Plus på en 737 eller A320. Att då dessutom hålla koll på att vissa personer i Plus inte ska få mat/dryck/snacks gratis låter som något som kommer fallera.
På longhaul är det en annan femma, men det borde enbart erbjudas till EBD (för att ge lite mer nytta av kortet och skillnad mot EBG)
 

rob74

Medlem
En till grej. Automatiskt upgrade om det finns plats men att man bibehåller den lägre klassens förmåner. Det är ju ändå platsstorlek man vill åt

Det är ju inte direkt mycket mer plats att sitta i SAS Plus på en 737 eller A320. Att då dessutom hålla koll på att vissa personer i Plus inte ska få mat/dryck/snacks gratis låter som något som kommer fallera.
På longhaul är det en annan femma, men det borde enbart erbjudas till EBD (för att ge lite mer nytta av kortet och skillnad mot EBG)
Ja, på longhaul så spelar ju platsstorleken en avgörande roll. Men jag tror inte att flygbolag generellt är jättepigga på att blanda servicekoncept.
Kan tänka mig att det kan bli en del knasiga fall åt båda håll, om det skulle bli praxis...
 
M

Monkey_Class

Guest
my bad. menar long haul.

... men Thai gör det redan idag, dvs blandar Premium och business. Sedan tror inte jag att det blir särskilr svårt att hålla reda på några EBD - lite som att hålla reda på de med speciella matbehov.
 
Toppen