Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig tog det 2 veckor att få bekräftelsen. Samma dag var de 20.000 poängen samt mina tidigare, poäng från förra kortet, överförda på kontot. Gudskelov inget strul som flera andra haft :)

Jag kollade detta precis. Det står 20 000 tillgängliga poäng, men kontosaldot har inte ökat...Visa bifogad bild 29296
Nu har de ändrat redovisningen så att det är korrekt:
Namnlöst.jpg

Ringde AMEX igen :p Kunde inte låta bli, ska köpa en resa och vill verkligen ha rätt försäkring.
Fick veta att så länge AMEX har godkännt ansökan så omfattas man av denna, bra det ...

Hon hävdade dock bestämt att det fortfarande är ett tekniskt fel hos SAS EB som gjort att inga ansökningar är klara ännu.
När jag frågade hur det kommer sig att jag vet om "minst ett 10 tal personer vars ansökan gått igenom redan helt" så sa hon minst 5 ggr att det var omöjligt, att det var max ett 15 tal totalt som blivit klara och att det sen tog total stopp tills igår eftermiddag...jävla lurigt det här med dator och filer

Kan ju dela med mig av att det inte hänt ett dugg på 3 arb- + helgdagar till :)
Slog ännu en signal och hörde mig för, ktj kvinnan ringde sin support och fick återigen höra att SAS inte behagat att bekräfta mitt EB nummer, detta sker med automatik och därför finns det heller ingen att ringa och prata med om detta...AMEX sitter helt sonika snällt och bara väntar på lottoraderna som trillar in lite då och då från EB...verkar ju helt sjukt...men de kunde bara beklaga och hoppas att det "Lossnar" denna veckan, precis som de hoppades att det skulle "lossna" förra veckan också :)

Last edited:
Idag så kom det ena av mina beställda Elite-kort. Måste säga att det är rätt sobert med dess lite mörkare nyans. Fick även ett mail från AMEX häromdagen med information om att ansökan var godkänd. Idag ringde det en trevlig kvinna från AMEX för att följa upp mitt ärende med blanketten för extrakortet som de skickat ut samt att hon undrade om jag hade några frågor kring mitt nya kort.

Inget av mina tidigare AMEX-kort har haft sådan uppföljning så man får hoppas att det är ett gott tecken för framtida service. :)

Hur fungerar det med extrakort? Kommer spenderingen på det kortet in på huvudkortets EB-konto? Tidigare har ju detta inte funkat men nu iom möjligheten med familjekonto så antar jag att det inte längre är ett problem. Någon som verifierat med kundtjänst hur det fungerar?

Hur fungerar det med extrakort? Kommer spenderingen på det kortet in på huvudkortets EB-konto? Tidigare har ju detta inte funkat men nu iom möjligheten med familjekonto så antar jag att det inte längre är ett problem. Någon som verifierat med kundtjänst hur det fungerar?

Ja, detta har jag länge velat ha svar på.

Tröttnade igår och ringde upp Amex för att fråga vad som hade hänt med min kortansökan, fortfarande inget svar på nästan en månad. Fick inget riktigt svar, annat än att de haft mycket att göra den senaste tiden pga alla ansökningar till kortet. KS kunde dock godkänna ansökan med mig i telefon och se till att mitt nya kort är på väg :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen