Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nu har du skrivit i tre olika trådar. Ditt problem verkar ju vara att du inte lyssnat på folk här på BC. Många sa att du hade missuppfattat / att kundtjänst hade fel. Det känns som att du även har dig själv att skylla. Glöm aldrig @agehall budord!

Lyssnat på folk gör jag och jag försöker leta information hela tiden. Det är dock lite svårt om man ringer 10-15 personer och de hänvisar bestämt att USA är undantaget från 24h regeln. Jag ställer inte till med någon scen för att jag tycker det är roligt. Blir dock mycket irriterad på folk som anmärker på saker man inte känner till.

Jag tycker också att du ska sluta gnälla på mig hela tiden som du gör. Du anmärker på precis allting hela tiden. Du känner inte mig och vet inget om hur läget ser ut. Sluta "trolla" eller börja häng på flashback iställer :)

Och vad har vi lärt oss av det, lite aldrig till 100% på vad kundtjänst säger. Det var flera på forumet som sa tvärt emot vad som påstås ha sagts av sas kundtjänst och det visade sig att vi hade rätt.
Jag är tacksam för detta forum och jag litar inte på SAS ktj. Har man pratat med 10-15 personer så ger man i alla fall nu upp hoppet helt om att kunna ringa till dem igen.

Vi har sagt till dig att stopover inte är tillåtet vid bonusresor som involverar Star Alliance partnter flygbolag enligt reglerna och du hoppades att du skulle få undantag genom att ringa många personer. (Jag skulle inte ringa 10-15 gånger för en bonusresa)
Personligen tror jag inte en sekund på att 10-15 personer på SAS kundtjänst har sagt stopover är tillåtet vid bonusresor som involverar Star Alliance partnter flygbolag, utan det ÄR möjligt genom att kombinera olika enkelvägs bonusresor.

Vänligen följa Terms&Conditions som är publicerad på deras webbsida, så kan du alltid hänvisa det vid problemet. Men om det är något som kundtjänsten har sagt, kan du inte hänvisa det även om du har skrivit ner namnet av personen. Det finns många exemplar här i forumet.

Det viktiga är att du inte gör samma fel. :)
http://www.businessclass.se/forum/t...a-sig-en-gång-för-att-förstå-problemet.19330/

Jag har hört & läst det folk skrivit. Jag har ringt så pass många gånger då det varit dåligt om platser och jag hade inte utan en stopover på över 24 h kunnat resa någonstans.

Är precis lika förvånad som många andra och därför varnar jag om detta. Jag vill inte att någon annan ska hamna i samma sits oavsett vad gäller.

Instämmer med att man inte kan lita på deras kundtjänst och det visste jag, men att få felaktiga besked av 10-15 olika handläggare det tycker jag är förargligt.

Sedan juli har jag ringt om detta och nu i november fick jag veta att det inte var ok.

Om någon vill ta lärdom av detta är helt upp till er, den som ringde upp ville inte lyssna igenom samtalen så det bevisar i alla fall för mig att man inte vill konstatera att man har gjort fel.

Tack för mig :)

Vi har sagt till dig att stopover inte är tillåtet vid bonusresor som involverar Star Alliance partnter flygbolag enligt reglerna och du hoppades att du skulle få undantag genom att ringa många personer. (Jag skulle inte ringa 10-15 gånger för en bonusresa)
Personligen tror jag inte en sekund på att 10-15 personer på SAS kundtjänst har sagt stopover är tillåtet vid bonusresor som involverar Star Alliance partnter flygbolag, utan det ÄR möjligt genom att kombinera olika enkelvägs bonusresor.

Vänligen följa Terms&Conditions som är publicerad på deras webbsida, så kan du alltid hänvisa det vid problemet. Men om det är något som kundtjänsten har sagt, kan du inte hänvisa det även om du har skrivit ner namnet av personen. Det finns många exemplar här i forumet.

Det viktiga är att du inte gör samma fel. :)
http://www.businessclass.se/forum/t...a-sig-en-gång-för-att-förstå-problemet.19330/

Lyssnat på folk gör jag och jag försöker leta information hela tiden. Det är dock lite svårt om man ringer 10-15 personer och de hänvisar bestämt att USA är undantaget från 24h regeln. Jag ställer inte till med någon scen för att jag tycker det är roligt. Blir dock mycket irriterad på folk som anmärker på saker man inte känner till.

Jag tycker också att du ska sluta gnälla på mig hela tiden som du gör. Du anmärker på precis allting hela tiden. Du känner inte mig och vet inget om hur läget ser ut. Sluta "trolla" eller börja häng på flashback iställer :)
Det är kanske selektiv lyssning du håller på med. Som jag och många andra har påpekat så har du ju uppenbarligen inte lyssnat på BC-folket eller hittat information i deras T&C.

Håller också med @Dr. Miles, tror inte 10-15 personer sagt det.

Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att du själv har gjort ett misstag. Skyll inte på andra utan lär dig av misstaget och gör inte om det.

Det är kanske selektiv lyssning du håller på med. Som jag och många andra har påpekat så har du ju uppenbarligen inte lyssnat på BC-folket eller hittat information i deras T&C.

Håller också med @Dr. Miles, tror inte 10-15 personer sagt det.

Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att du själv har gjort ett misstag. Skyll inte på andra utan lär dig av misstaget och gör inte om det.

Jag lägger ingen vikt i vad ni tror eller inte. Försök istället att ta lärdom av att hur många gånger man än ringer in så är chansen för felaktig information mycket hög.

Jag vet i alla fall med mig att jag hädanefter inte kommer ringa SAS eb om det inte gäller liv eller död...

Vad får man för en ostädad SAS-flight med snus på golvet och mellan stolsdynorna när man reser inrikes i GO? (Blue 1).

Last edited:
Hade en bokning ZRH-STO-AGP-STO-ZRH i SAS Plus och gjorde ett tillägg AGP-GOT via STO. Dvs stannar inte i Stockholm och fortsätter direkt till Göteborg och tåg tillbaka till Stockholm.
Det gick bra att göra tillägget. Nu funderar jag att slopa resan till Göteborg.
Ringde Sveg och tjejen på kundtjänst förklarade för mig att det inte går att avboka Göteborgs sträckan. Påtalade för henne om jag kan boka den så bör jag även kunna avboka den. Fick ett Nej svar igen.
Ringde upp idag och pratade med en kille i Sveg. Idag skulle det gå att boka av men han kunde inte tala om hur mycket pengar jag skulle få tillbaka. Bad honom att tala med en kollega. Återkom efter en stund och påpekade att de inte kunde lösa detta.
Kan man kalla SAS kundtjänst för kundtjänst????

Toppen