Senaste nytt

Fredagstråden™

Sämsta fredagen på länge, var lite halvdålig igår och halsen strejkade, blev värre under kvällen. Har knappt kunnat sova under natten pga hosta och vid 8 imorse hade jag nästan 39 graders feber. Jag som i stort "aldrig" är sjuk måste inse att det inte blir någon arbetsdag och födelsedagsfirande ikväll (inte för mig) får ställas in. Får ta och tycka synd om mig själv och kanske skriva klart en reserapport som jag borde gjort för länge sedan, inget ont som inte för något gott med sig...
Krya på dig.

Själv har jag haft samma(?) förkylning med svår hosta. Vaknade jämna mellanrum pga hosta.
Det märkliga med den här förkylningen är att min vanliga huskur (äta varm&stark mat och bada i högtemperatur[44-46 c], samt använda starksprit för att skölja halsen) inte fungerar. :confused:
Mina kollegor kom med Underberg och Jägermeister men de fungerade inte heller.

Last edited:
Passar på att fira att jag avslutar veckan som nybliven FTL i M&M. Tack SAS, Thai och EVA säger jag. Firandet sker i stillsamhet i Courtyardloungen i HK. Inte lika vass som Ritz Carlton's lounge i Jakarta, men den duger om man inte är alltför hungrig:) Nu får man väl fundera på om man ska göra en seriös attack mot SEN 2016:cool:

Hemkommen fran en vecka i Finland, blev fakirflighten kl 06:00 finsk tid fran Joensuu sa nu ar man lagom trott. Antligen en helg utan barnkalas, forhoppninsgvis kan det nog bli nagon utflykt i nya bilen till nagot spannande mal.

Sitter och dricker champagne på balkongen till vårt trevliga rum på Hotel Cervo i Zermatt. Utsikt mot Matterhorn men just nu ligger det moln i vägen. Kan verkligen rekommendera byn och särskilt hotellet.

Fredag igen, efter första hela arbetsveckan på mitt nya jobb.
Jag har gjort lite enkla utlåtanden, och nu jobbar jag med en brandskyddsbeskrivning för en skola, helt nytt för mig. Får lägga ner sjukt många timmar på något jag antar egentligen går rätt fort för en rutinerad ingenjör. Spännande är bara förnamnet, och lite press. Men press är nyttigt har jag hört.

Nåja, jag lär mig saker i en rasande takt och jag har riktigt trevligt tillmötesgående kollegor och chefer. Så på det stora är det mycket bra. Jag känner mig bara lite orutinerad.

Nu är det iallafall helg, och jag hoppas att jag kan hålla fingrarna borta från jobbet.

Glad helg på er!

Dricker en Starbucks kaffe och njuter av solen på en parkbänk i Boston Common. Snart dags att bege sig till Logan airport för att flyga UA1699 i business till SFO.

Trevlig helg alla BC:are!

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 190
Friday on my mind.
En dag där 8 av 9 timmar tillbringats i telefon :( Trodde inte det var möjligt.
Nu blir det soffan och en "Saint Christeau" -75, Armagnac, som tröst (hoppas det finns något kvar)

Sitter på en trevlig italiensk bar i Berlin, där de inte kan engelska. Det rådde stor förvirring då jag beställde G&T samt en te, och de trodde sig missförstå min något annorlunda beställning...

Toppen