Senaste nytt

Fredagstråden™

Dr. Miles

Expert
Samtal vid lunch på jobbet idag.

En av mina kollegor hällde mycket senap på sina korvar och jag kommenterade:

Dr. Miles: Do you really need so much mustard on your sausages?
Kollega: Oh, yes. We Germans use mustard to everything. We had great use of it during the WW I.;)

Lite skönt att veta vissa tyskar har humor även om det kan vara lite masochistisk sådan. ;)
 

ESSA

Medlem
Igår långlunch/fika/middag på K25 med vänner från Norrköping. Vi blev sittandes i 7 timmar!

Långlunch och trevlig eftermiddag över en kaffe med en annan väninna idag.

Nu ikväll lagade jag för första gången på länge Västerbottenspaj m löjrom och creme fraiche. Gött att smaklökarna är back in shape.

Fick min sista behandling cellgift förra tisdagen och nu njuter jag av att jag bara kommer bli piggare!

Ölandsbesök söndag/måndag och det blir till att njuta av hotellfrukost på måndag på Victoria Tower enligt gästens erbjudan.

Ska få två VIP-biljetter till cancergalan den 27/10!
Blir fin överraskning till mor min som hela tiden finns för mig när jag behöver.

Riktigt nöjd med tillvaron!

Trevlig helg!
 

ChabbeT

Medlem
Jobbat som hyrläkare i vecka. Bra extracash för framtida reseäventyr.
Fredagskänslan finns dock alltid oavsett arbetsplats!

Trevlig Helg!
 

mry

Medlem
Nu sitter jag här och väntar på @David och @iRobert i Dublin, och ser på flightradar att de verkar vara lite långt söder ut, så jag blir lite orolig. Men efter ett tag är de på rätt kurs igen och jag kan pusta ut :)

SK537.jpg
 

mry

Medlem
Nu har AF fraktflyget som försenade dem lite landat så nu är de nästa som kommer landa :)


Dags att checka ut från hotellet och träffa dem vi en taxi till stan.
 

henrik l

Medlem
Visserligen inte fredag. Inledde dagen med att besöka ett seminarium som Svenska Handelskammaren i Hong Kong anordnade och där Jan Carlzon var talare. Har man läst "Riv pyramiderna" så var det inte så mycket nytt som sades. Men i efterföljande frågestund kom en fråga upp relaterad till SAS och flygläget i allmänhet. Några intressanta saker sades då. SAS borde inte ha börjat försöka konkurrera med Ryan Air, eftersom som dom hade en annan inriktning. Vissa paralleller drogs mellan Norwegian och Peoples Airlines? ett US-baserat lågprisbolag som flög från A till B och hade god lönsamhet. Sedan fick ägaren storhetsvansinne och köpte en massa B 747:eek:r för att satsa på long haul. JC påstod att det tog ca 10 månader innan konkursen var ett faktum. Sedan var han även skeptisk till marknadsföringen som baseras på Dreamlinern, det är fascinerande att se att marknadsföringen bygger på "tekniken".
 

johhenrik

Medlem
Sitter o försöker hålla mig vaken i Senatorloungen på DUS A. Är så sjukt trött känner jag. Dricker mineralvatten o längtar hem. :)
 
Toppen