Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Jag har bara fått de Coop-poäng som jag själv växlat in. Texten på överföringen verkar skilja sig åt på din mors transaktion och min..

01 okt 2014
Change MedMera to EuroBonus points
Extra Points
8 000
0

Är det förresten någon som har varit med om att man först får extrapoängen för ett köp (tack vare betalning med med mera mer) men inte samtidigt får partnerpoängen (tack vare att köpet var på t ex polarn och pyret)? Har ni i så fall fått de poängen senare?

I mitt fall: handlade på Polarn o pyret för 3000 kronor i helgen - ser endast 3000 poäng, inte de 6000 som jag förväntar mig...

Självklart har coops support inte behagat svara på tre dagar.

De gånger jag har använt kortet hos partners så har det kommit in efter någon dag bara,och självklart så ska du få både poängen från P&P samt poängen för att du använde Medmera Mer.

Har du kvar kvittot? Står det att ett medlemskort är registrerat? Är lite osäker hur det fungerar just på Polarn&Pyret, men har för mig att man ibland måste räcka över kortet för att få de vanliga poängen reggade (osäker på om det räcker att bara dra Mer kortet i kortläsaren).

Enklast är nog om du orkar så är att gå tillbaka till butiken och efterregistrera köpet, annars så är det bara ringa och tjata på kundtjänst, tycker rent generellt det fungerar bättre än att mejla då svarstiden har en tendens att bli väldigt lång.

Tack för tips.

Jag försökte endast regga nummer och sen betala med AMEX, men Coop har spärrat den funktionen - alltså, om du vill använda ditt med mera mer för att få poäng måste du också betala med det kortet. Och tydligen kunde man inte slå in medlemsnummer separat. Man borde därför ha sparat sitt gamla medlemskort... ;)

Jag ringer dem - tack för tipset.

Angående kortet "Coop MedMera Mer", har någon testat att först sätta in pengar och sedan ta ut dessa pengar utomlands i automat? Slipper man uttagsräntan då? Känner någon till någon sign-up bonus?

Angående kortet "Coop MedMera Mer", har någon testat att först sätta in pengar och sedan ta ut dessa pengar utomlands i automat? Slipper man uttagsräntan då? Känner någon till någon sign-up bonus?

Fram till sista oktober får du 5000 extrapoäng vid tecknande och sedan 1000 extrapoäng efter första köpet.

Toppen