Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Tror ni att de här nya, lite hårdare, reglerna gör att övriga Star Alliance-bolag kommer bli generösare med miles till M&B?
Nu har jag visserligen ingen aning om hur sånt där görs upp, men jag utgår ifrån att det är M&Bs status som "flygbonuskortens Lidl" som gjort att det t.ex. är usel möjlighet att samla miles på billiga biljetter med LH och UA?

Tror inte det kommer att påverkas alls. Tror inte heller att andra bolag har sett ner på M&B på något sätt - det är ganska få som utnyttjar detta globalt sett, så det är nog mest vi som håller på med detta och där med blir det en snedvriden överrepresentation av M&B-medlemmar här.

Nu har jag visserligen ingen aning om hur sånt där görs upp, men jag utgår ifrån att det är M&Bs status som "flygbonuskortens Lidl" som gjort att det t.ex. är usel möjlighet att samla miles på billiga biljetter med LH och UA?
Inga bonusprogram förutom Miles&More, EuroBonus och MileagePlus ger intjäning på billiga Lufthansa biljetter. Jag tycker att intjäningstabellen hos Aegean är ganska generös, speciellt i premiumkabiner.

Inga bonusprogram förutom Miles&More, EuroBonus och MileagePlus ger intjäning på billiga Lufthansa biljetter. Jag tycker att intjäningstabellen hos Aegean är ganska generös, speciellt i premiumkabiner.
Ja, Aegean Mile&Bonus är ett av få bonusprogrammen som ger 300% intjäning av miles på First class flygning.

• Gilla
Reactions: med
Ja, Aegean Mile&Bonus är ett av få bonusprogrammen som ger 300% intjäning av miles på First class flygning.

Det är som sagt generöst, hadde funderingar på hur man gör den bekvämaste milage-run resan för att få A3G fortast och enklast.

Possitioneringsflyg ARN till ZRH/MUC/FRA i lämplig klass bör ge ca 2x~2000=~4000

Sen F till någonstans som är minst 15000/3/2 = 2500 miles (dubai eller annan mellanösterndestination på kampanj?) skulle ju ha gett ett guld

nu får man planera om efter deras förändringar.

Possitionering via Athen, till lämplig "F-bas" i ekonomi (finns det biliga biz biljetter med A3?)
bör ge ca 2x2500 =5000 miles

kvar då är det en mindre mängd miles som ska flygas med stil.

Vad tror ni om detta upplägg?

Min syster kvalade in till A3 Guld bara för någon vecka sedan, hennes reaktion när hon läste om denna förändring var svårslagen. Nu återstår bara att få henne att bli medlem här för kommande okynnesresor till de grekiska öarna! :D

Är det någon som fått klarhet i hur det blir när man är under silvernivå efter 24e November, som jag förstår det blir man Blue med sina nuvarande miles?
Hur som haver hinner jag inte flyga ihop till ett Guld innan mina tier miles går ut, får snällt vänta på våren så man får börja om med ett nytt år.

P.s, har även jag i dagarna insett att man börjar bli lite BC:ad eller BC.se-skadad, vilket som. Såg att SAS hade fördelaktiga priser till Milano i Plus igen men såg ingen anledning till att boka då den inte gör någon som helst skillnad för min chans till att bli *G.

Ingen klarhet alls i detta faktiskt. Sitter i liknande sits och har bestämt mig för att ge upp A3G nu. Har slösat tillräckligt med tid och miles på detta nu!

Mitt kort går ut 12/2015 så jag tänkte det var bäst att beställa ett nytt så man eventuellt kunde få ett år till, men...

Due the upcoming changes to the new Miles+Bonus program and the replacement of the cards, we would like to inform you that the reissue process of the existing cards will be unavailable until November 24, 2014.

Detta kanske tyder på att vi med 12/2016 kan vänta ett år med återkvalet.
Någon som hört något om det?

Toppen