Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Du tror inte att det ska tolkas som "fyra besök per år i våra lounger"?

Jag vet inte, men det överensstämde exakt med antalet lounger. Ditt förslag är med logiskt, men jag fann ingen förklaring till den asterisk som borde hänvisa till något. Å andra sidan ska man väl sikta på guld, om man inte flyger extremt mycket med Aegean.

Du tror inte att det ska tolkas som "fyra besök per år i våra lounger"?
Det vore ju en otroligt konstig formulering om din tolkning stämmer. Varför ska man tolka det som något annat än vad de skriver?

Edit: Doh, jag läste ju @Palazzi's text, som ju var annorlunda formulerad mot deras text. :) Hur som, jag tror inte det ska tolkas som 4 besök.

Det vore ju en otroligt konstig formulering om din tolkning stämmer. Varför ska man tolka det som något annat än vad de skriver?

Jag tänker såhär: Om Aegean driver fyra stycken "Aegean Club Lounges" så verkar det mer rimligt att silver-medlemmar får fyra besök i dessa att nyttja per år de har silverkort (markerat med en fyra). Medans guld-medlemmar får använda loungerna obegränsat antal gånger (markerat med en bock).

Och Asterisken betyder att dessa förmåner förnyas vid varje förnyad status
Agean Airlines skrev:
*This benefit is provided upon upgrade and tier renewal and can be used within 12 months.

men jag kan tycka att det saknas en del information än så länge, jaja, man är ju ändå in it for the (Star) gold. Så det är väl inget som kommer bekymra mig.

OBS: Aegeans egna flygningar ger bara fixerad summa av miles. Bland de billigaste Economy class biljetterna ger bara 200 miles per sträcka inom Grekland och 500 miles per strecka för flygningar utanför Grekland.
Enligt de nya reglerna så får man miles baserat på distans på utrikes flygningar, inrikes gäller fortfarande fixed miles. De billigaste biljetterna bokas i P som ger 75% av flugen distans, så ARN-ATH t/r ger strax över 2000 miles.

Om man som jag ligger på Silver, betyder det då att man har ett år på sig från och med Silver till att samla ihop 24000 miles inkl de fyra A3-segmenten för att nå Guld?

Enligt de nya reglerna så får man miles baserat på distans på utrikes flygningar, inrikes gäller fortfarande fixed miles. De billigaste biljetterna bokas i P som ger 75% av flugen distans, så ARN-ATH t/r ger strax över 2000 miles.

Sen har du ju 10% bonus som silver och 29% som guld.

Tror ni att de här nya, lite hårdare, reglerna gör att övriga Star Alliance-bolag kommer bli generösare med miles till M&B?
Nu har jag visserligen ingen aning om hur sånt där görs upp, men jag utgår ifrån att det är M&Bs status som "flygbonuskortens Lidl" som gjort att det t.ex. är usel möjlighet att samla miles på billiga biljetter med LH och UA?

Toppen