Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

FlyingFire

Medlem
Vem skapar den nya Aegean Guld tråden där alla tips om billigast MR till Guldstatus samlas? :)

OT: Inte jag, men jag ser hur de här reglerna kanske kan ge framtida Aegean-MR's, jag menar, fyra legs med aegean och upgrade-vouchers. Det kan man väl dra av på en helg? Och i sällskap kan det nog bli rätt kul också.
 

GOTATH

Medlem
"Seat upgrade on Aegean flights" lyder lidt spændende! Hvis det er "upgrade vouchers" så bliver det rigtigt interessant at flyve eksempelvis 4 segmenter med Aegean & Olympic for at kvalificere på den lavere kvote.

Undrar om det inte är som det var innan. Då gick det att uppgradera vissa bokningsklasser till business för poäng. Det jag hittar nu om Seat Upgrade är 5000 miles för domestic och 8 x distansen för international (min 7000 miles)

Men samtidigt undrar jag varför det står 2 resp. 4 på seat upgrade :confused:
 

Bryant

Medlem
Undrar om även vi med "gamla" guld behöver börja återkvalificera oss from nästa år eller om statusen kommer att gälla till 12/2016 såsom det står på kortet.

Det vill jag också veta. Men det verkar ju som att vi får guld ett år till?

Current Gold members will be automatically transferred to the Gold Tier, regardless of their past flight activity.
 

palmen

Moderator
Ser fortfarande bra ut tycker jag, tidigare var det 20k men inga aegean flygningar för guld. Nu är det 24k och 4 aegean flygningar. Dvs flyg ihop ed vanliga 20k som det var innan och sedan en tripp tur och retur till grekland med Aegean med mellanlandning i Aten så borde man ha ett guld. Mer eller mindre same same som tidigare.
 

Joakim

Medlem
Ser fortfarande bra ut tycker jag, tidigare var det 20k men inga aegean flygningar för guld. Nu är det 24k och 4 aegean flygningar. Dvs flyg ihop ed vanliga 20k som det var innan och sedan en tripp tur och retur till grekland med Aegean med mellanlandning i Aten så borde man ha ett guld. Mer eller mindre same same som tidigare.

Nja… Kraven för att få Guld kanske men giltighetstiden är inte riktigt detsamma. Tidigare 3-4 år!
 

Bryant

Medlem
Ser fortfarande bra ut tycker jag, tidigare var det 20k men inga aegean flygningar för guld. Nu är det 24k och 4 aegean flygningar. Dvs flyg ihop ed vanliga 20k som det var innan och sedan en tripp tur och retur till grekland med Aegean med mellanlandning i Aten så borde man ha ett guld. Mer eller mindre same same som tidigare.

Utan att ha läst allt så verkar det fortfarande vara ett attraktivt allternativ om man enkelt vill ha *G.

Jag som är guld tolkar det som att jag får det i ett år från launch oavsett vad det står på kortet. Under detta år gäller 12000 miles + 4 A3/OA flighter för att behålla guldet.
 

Gianfranco

Ny medlem
Nja… Kraven för att få Guld kanske men giltighetstiden är inte riktigt detsamma. Tidigare 3-4 år!

Tidigare gällde att du fick behålla guldet så länge du creditade minst en star alliance flygning till Aegean under de kommande tre åren. Dvs du kunde ha guld o vänta 35 månader, sen flyga ner till AGH och du fick fortsatt guld i 3 år igen. Eftersom A3 är så pass nytt tror jag ingen har varit med om detta dock.

Nu gäller följande för att behålla guld:
12,000 miles within 12 months (including at least 4 Aegean or Olympic Air flights) or a total of 24,000 miles, regardless of which airline you choose to fly with.
 

Erica L

Medlem
Neeej! Precis när jag har lagt tid och flyg på att få ett Guldkort som inte går ut i första taget så ändrar de reglerna! Nu är det ju inte så attraktivt längre, om man inte flyger till Grekland två gånger om året vill säga. Och 12000 miles är ju ändå sämre än tidigare regler. Väldigt trist men det är klart, kunde ju inte pågå för evigt. Kanske alla smarta svenskar som skaffade A3 Guld och använde loungen på Arlanda som fick upp ögonen på dem...
 

Joakim

Medlem
Tidigare gällde att du fick behålla guldet så länge du creditade minst en star alliance flygning till Aegean under de kommande tre åren. Dvs du kunde ha guld o vänta 35 månader, sen flyga ner till AGH och du fick fortsatt guld i 3 år igen. Eftersom A3 är så pass nytt tror jag ingen har varit med om detta dock.
.

Ang att kreditera en flygning inom 3 år var det väl ingen officiell regel. Åtminstone har inte jag läst det någonstans i info från Aegean, däremot hört/läst ryktas om att det skulle vara så.
 
Toppen