Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Kanske en dum fråga, men gäller aktuell status fram tills giltighetstiden på kortet går ut? Kan för övrigt tycka att det är bra att man justerar reglerna lite då det hittils varit extremt lätt att införskaffa sig status hos Aegean. Och även en anledningatt nu testa att flyga med Aegean som man bara hört positiva saker om :)
 

FlyingFire

Medlem
Jag satt och pratade om just det här med en kompis ikväll. Om det sagda blir gjort kan jag nog lägga om alla mina miles till A3.

Det finns säkert nackdelar med detta enligt en hel del här, men som jag ser det påverkar det inte mig nämnvärt.
  • Jag kommer (troligtvis) inte flyga 50k/50 legs/år för att få SAS/EB-guld
  • Jag får väl anpassa mig till A3's regler vid bonusresor (3 legs osv som diskuterat tidigare i forumet)
  • Men jag kommer har ett Star-guld (lounger och extra bagage)
  • Jag slipper krångla med tier-miles två Star-konton
Så det var väl egentligen väntat att den här nuvarande dealen inte kunde gälla för alltid, jag har haft nytta av mitt A3-guld flera gånger iallafall hittills. Och tackar er på BC.Se för att jag fick det.
 

Bryant

Medlem
Kanske en dum fråga, men gäller aktuell status fram tills giltighetstiden på kortet går ut? Kan för övrigt tycka att det är bra att man justerar reglerna lite då det hittils varit extremt lätt att införskaffa sig status hos Aegean. Och även en anledningatt nu testa att flyga med Aegean som man bara hört positiva saker om :)

Jag hoppas det :)
 

agehall

Medlem
Kanske en dum fråga, men gäller aktuell status fram tills giltighetstiden på kortet går ut? Kan för övrigt tycka att det är bra att man justerar reglerna lite då det hittils varit extremt lätt att införskaffa sig status hos Aegean. Och även en anledningatt nu testa att flyga med Aegean som man bara hört positiva saker om :)

Det kan nog bara Aegean svara på. Troligen får man behålla det tills det går ut, men inget är garanterat innan de själva talar om vad som gäller skulle jag säga.
 

charlesswe

Medlem
Nu har jag fått detta:

Miles&Bonus Newsletter | Welcome to the new Miles+Bonus!

Enhancements!

Kolla här Miles+Bonus | Aegean Airlines

Notera: Tier Miles purchase samt Award Miles purchase nu möjligt!

Skulle tänka mig fortsätta delta i programmet med dem nya krav om de gjorde någonting angående begränsningar med Star Alliance award bokning (no stopover, ett byte max...)
 
Last edited:

FlyingFire

Medlem
Så 12 000 miles och minst 4 Aegean-legs per år för att behålla Guld. Jag ser fortfarande hur det här ett billigt guldkort. Jag gör som jag sa i mitt tidigare inlägg, jag kör all-in tier-miles till A3 i fortsättningen, bonusmiles med SAS kan jag ju ändå tjäna med Coop och andra kanaler. Blir väl mest inrikesresor till Luleå/Malmö för de milesen ändå. S jag behöver inga hiskeliga summor.
 
"Seat upgrade on Aegean flights" lyder lidt spændende! Hvis det er "upgrade vouchers" så bliver det rigtigt interessant at flyve eksempelvis 4 segmenter med Aegean & Olympic for at kvalificere på den lavere kvote.
 

Joakim

Medlem
Undrar om även vi med "gamla" guld behöver börja återkvalificera oss from nästa år eller om statusen kommer att gälla till 12/2016 såsom det står på kortet.
 
Toppen