Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2014?

Varför står det " I, business" i mailet från SAS, men "plus" i reservationen i SAS iphone app?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    120,7 KB · Visningar: 263
  • image.jpg
    image.jpg
    154,4 KB · Visningar: 262
Konstigt... jag skulle dock lita på bekräftelsen (om det står I, business även för långflygningen). För mig står det business även i appen (och plus för anslutningsflyget arn-cph)

Agenten frågade om jag ville boka business och jag sa ja.
Kan man ens boka sas plus med bästa tillgänglighet ?

Jag får bara upp go och business

Agenten frågade om jag ville boka business och jag sa ja.
Kan man ens boka sas plus med bästa tillgänglighet ?

Jag får bara upp go och business
Du kan booke Go / Plus / Business med "Bedste tilgængelighed" - disse bookes i normal bookingklasse, det du har booket, kan booke eller er ved at booke med din 2-4-1 er "Bedste pris" der bookes i X for Go og I for Business (Plus indenfor Europa). Så svaret er man kan kun booke Plus med bedste tilgængelighed.

Självklart! Jag snurrade till det, men bästa pris. Och på biljetter utanför Europa.

I alla fall, när jag vaknade i morse hade jag 2 e-biljetter på mailen:)! Bokningen har gått igenom och vi är bokade i klass I.

Varför står det " I, business" i mailet från SAS, men "plus" i reservationen i SAS iphone app?

Det är en bugg i SAS appar för både iphone och android - den visar alltid "plus" på award-resor (bästa pris) i business på intercontinental.

I android-appen visar den dessutom inte bokningsklassen (I) överhuvudtaget, utan bara "SAS Plus" (eller "SAS Business" för en best availability award, men fortfarande ingen bokstav).

(Vilket är lite extra roligt eftersom den på LH-flighter (vanliga, icke award) klarar av att säga "Booking Class P", men inte lista ut att det är business)

I februari/mars kom den, helt absurt att man bara kan lösa ut 1st per år.

Det blir en resa till New York i Go via oslo ner och direkt i business tillbaka.

Jag har ca 6000:- kvar tills jag når 150.000:-, så får nog lugna mig nu. Tänkte skaffa SAS Mastercard då Amexkortet får ligga i lä i några månader o_O

Har legat några 1000 från gränsen i några månader nu... Dumt att trigga för tidigt om man inte vet vad man ska boka. Så nu är det andra kort som gäller

Toppen