Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2014?

Passerede 150k den 11 september, og fik voucher efter 3 dage :)

Jag passerade 150k i slutet av september.
Har fortfarande inte fått min voucher.
Ringde till dem för över 1v sedan och då var de tvungna att göra detta manuellt och aktivera och skicka ut voucher osv.

Ringde igår igen för att kolla status. Då meddelade dem att de väntade på koder från sas som sas hade lovat att leverera i förrgår men inte gjort, så jag skulle höra av mig igen på fredag om jag inte hade fått det då.

Verkar vara ett jäkla strul.
 
Jag passerade gränsen den 30\12 och vad jag förstått så ska vouchern gälla innevarande år samt nästkommande år. T ex om man får vouchern September 2014 så gäller den fram till December 2015. Av förklarliga skäl har jag inte fått min voucher. Av andra att dömma så har det tagit sin tid tills vouchern dykt upp. Om jag t ex får min voucher i Februari, kan det vara så att den över kommer gälla under hela 2016? Detta trots att all spend gjordes under 2014.
 

palmen

Moderator
Jag passerade gränsen den 30\12 och vad jag förstått så ska vouchern gälla innevarande år samt nästkommande år. T ex om man får vouchern September 2014 så gäller den fram till December 2015. Av förklarliga skäl har jag inte fått min voucher. Av andra att dömma så har det tagit sin tid tills vouchern dykt upp. Om jag t ex får min voucher i Februari, kan det vara så att den över kommer gälla under hela 2016? Detta trots att all spend gjordes under 2014.
Har för mig att det står i terms and condition att den gäller intjänandeår plus året efteråt. Ditt intjänandeår är 2014 även om den skrivs ut 2015, så tolkar jag det i alla fall.
 

fcx

Medlem
jag lyckades också trigga den den 30/12 undra om den blir utskriven 2015 och gäller 2016 också?

På vouchern står det "förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum". För mig har breven varit daterade några dagar efter inköpet som gjorde att jag gick över gränsen.

Så du kan ju ha tur och få en voucher som är giltig 2015-2016, men jag tror inte att du har sådan tur tyvärr. Brevet borde väl dyka upp nästa vecka, så återkoppla gärna med vad som hände.
 
Toppen