Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2014?

Fick en i nov förra året och en ny nu. Båda outnyttjade så här långt. Vet inte riktigt var och när det skall bära av.

Började använda AmEx i månadsskiftet april/maj och nådde 150000kr-gränsen 30 augusti. Vouchern kom med posten inom några dagar.

I helgen uppnådde jag gränsen efter att ha gått all in i London på whisky och lite annat :). Hade låtit kortet vila senaste månaden för att inte trigga vouchern för tidigt.

Timade vouchern till sista juli för att sedan kunna boka resa till USA nästa sommar. Jag förstår inte varför man ska vänta till slutet på året. Då finns inga bonusresor i juli kvar längre.

Timade vouchern till sista juli för att sedan kunna boka resa till USA nästa sommar. Jag förstår inte varför man ska vänta till slutet på året. Då finns inga bonusresor i juli kvar längre.
Alla vill kanske inte åka mitt i sommaren på sin bonusresa till USA/Asien. Om jag vill åka i September/Oktober för att förlänga den svenska sommaren lite vore det direkt otaktiskt att plocka ut vouchern i juli.

Nu så var det dags att dra kortet efter 2 månaders vila. 150.000 passerades idag. Först var det tänkt att det skulle ske någon gång i december. Men nu när de nya reglerna om att vouchern gäller hela nästkommande år oavsett när gränsen passerades så var det inget annat att göra än spendera denna Allhelgona dag.

Toppen