Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2014?

Kortet ligger på hyllan sedan flera månader. Undra om Amex förstår hur mycket de missar pga 1års giltighetstid på vouchern. Synd Diners fungerar så dåligt, det blir mest MC för mig.

Samma här, går över till MC. Hoppas verkligen de gör om systemet nästa år och något mer för de som spenderar över 300kkr.

Är det något jag missat här, får man mer poäng med MC numera och varför vill ni inte ha 2-4-1 vouchern? Eller är det bara att det är struligt att använda Amex?

Är det något jag missat här, får man mer poäng med MC numera och varför vill ni inte ha 2-4-1 vouchern? Eller är det bara att det är struligt att använda Amex?

Du får dobbelt point med Amex /Diners sammenlignet med MasterCard.

2-4-1 Voucheren har en gyldighedsperiode på 1 år, så hvis man vil bruge den ex. sommeren 2015, er det bedst af få voucheren efterår / vinter 2014.

Typ 1700 kr kvar för mig, använder bara AMEX till flyg-/hotellbokningar känns dock rätt kört när jag kollat utbud nu under hösten/vintern. Får nog bli en resa till våren kanske :)

Jag gick över gränsen i slutet på maj, tyvärr för tidigt för mig/oss, så nu blir det att hitta en resa till USA i maj 2015 om det nu finns några kvar. Tidig solsemester i Florida kanske *L*

Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få hem vouchern efter att man nått gränsen?
Eller finns det något sätt man kan ringa och boka innan man fått vouchern fysiskt i brevlådan?
Jag nådde gränsen i fredags med bokförda köp.

Det har avhandlats flera gånger - det är bara att ringa och boka. Den fysiska vouchern är mer för att informera dig om det hela.

Tack för infon!
Det är första gången jag ska boka en sådan här resa. Har hittat 2 biljetter GOT-PVG i vinter i Business class på SAS hemsida. Har valt alternativet " Bästa Pris". Om det finns biljetter på hemsidan går det att boka via Tallin då?

Tack för infon!
Det är första gången jag ska boka en sådan här resa. Har hittat 2 biljetter GOT-PVG i vinter i Business class på SAS hemsida. Har valt alternativet " Bästa Pris". Om det finns biljetter på hemsidan går det att boka via Tallin då?

Man kan aldrig vara 100% säker, men ser du 2 biljetter som "Bästa Pris" så kan du boka dessa så länge Tallinn också ser dessa, vilket de borde göra.

Toppen