Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2014?

rob74 mitt tips: Det finns gott om plats till Tokyo under tiden för körsbärsblommningen 2015. Nu när jag har mina platser törs jag ju tipsa andra.. ;)

Den nåddes nääääästan i mitten av April. 1000 kr kvar till vouchern som jag vill tajma in.
Jag är ny kortkund och fick kortet i början av februari:)

Och jag vill också tillägga att det är tack vare forumets informativa och kunniga kommentatorer som det har blivit möjligt :)

Last edited:
rob74 mitt tips: Det finns gott om plats till Tokyo under tiden för körsbärsblommningen 2015. Nu när jag har mina platser törs jag ju tipsa andra.. ;)

Äntligen! Funderade på varför du inte svarade på när du tänkte åka. Tänkte också se körsbärsblommor i Japan 2015. Hoppas på BA award dock och väntar min voucher när som helst.

Jag har hållit igen på användning av Amex eftersom det bara är 5000 kr kvar till vouchern. Jag har inte hunnit använda min gamla ännu och jag vill inte ha någon ny förrän i slutet av året så den räcker ett slag. För övrigt tycker jag inte om att dom sänkte gränsen från 200 kkr till 150 kkr. Fler får voucher och det blir ännu svårare att hitta platser på SAS. Jag har letat utan resultat till USA och det är nästan omöjligt med platser i C. Ännu svårare blir det väl när SAS får en ny kabin.

Att sedan kalenderåret styr intjäningstiden är inte heller lyckat. Jag kommer nu att använda Diners resten av året eftersom jag i stort har uppnått gränsen. Det förlorar ju Amex massor på. Man borde få påbörja en ny intjäningsperiod direkt när man fått sin voucher.

Det kanske får bli körsbärsblommningen även för mej eftersom andra platser än Japan och Kina verkar vara omöjligt att hitta biljetter till.

Toppen