Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Tycker absolut denna tråden skall finnas kvar, den uppfyller två livsviktiga funktioner: humor, den ger mig i alla fall ett gott skratt om dagen! För det andra så låter den oss inte glömma farsen med DY och varför LCC på long haul inte funkade i praktiken.

Lite OT men Air Asia körde ju också long haul för nåt år sedan till Europa, London och Paris vill jag minnas. Fungerade inte heller av olika anledningar och lades ned tyvärr.

Tycker absolut denna tråden skall finnas kvar, den uppfyller två livsviktiga funktioner: humor, den ger mig i alla fall ett gott skratt om dagen! För det andra så låter den oss inte glömma farsen med DY och varför LCC på long haul inte funkade i praktiken.

Lite OT men Air Asia körde ju också long haul för nåt år sedan till Europa, London och Paris vill jag minnas. Fungerade inte heller av olika anledningar och lades ned tyvärr.

"Vår historia

BusinessClass.se startades år 2011 då vi upplevde att det saknades en sida i Sverige som riktade sig mot frekventa resenärer och som följde, rapporterade och analyserade premiumresemarknaden på ett seriöst och insiktsfullt sätt."

Kanske bara är jag, men tycker BC tappar lite av den seriösa stämpeln och sänker sig till andra forums-standard vad gäller kvaliten när alla håller med varandra och försöker sänka Norwe och låter det pågå på över 100 sidor. Ja agehall, jag vet ;)

Jag skummar igenom rätt många av inläggen och läser de som jag tycker tillför något för mig, och bryr mig inte så mycket om de andra, så min högst personliga åsikt här är att alla som inte vill läsa den här tråden kanske borde fundera på att helt enkelt inte...läsa den?

Det är ju underhållning.

Alternativet är att vi startat nya trådar för varje försening som någon hör talas om - tror inte vi vill uppleva det, för då kommer hela forumet att översvämmas av inlägg on DY.. ;)
Ja det blir ju OT - när det gäller för medvetna resenärer, kanske ska vi starta en FlyDYAndCollect600.com? Där vi guidar medvetslösa resenärer att begära ersättning för sina förseningar?

Man måste dock förstå varför norrmänen älskar Norwegian, och försvarar bolaget in i döden. Det är inte ett land du enkelt kör bil eller tåg i, vill du förflytta dig en längre sträcka i Norge så är det flyg som gäller.....
Der var engang en Skandinavisk konkurrence i "stil" mellem 1 udvalgt skoleelev fra hvert af de 4 lande. Emnet blev udstukket med titlen "Elefanter". Den finske elev skrev om forskellen mellem den afrikanske og asiatiske elefant. Den svenske elev skrev om "hvide elefanter" i form af mislykkede u-landsprojekter. Den danske elev skrev om politiske sværvægtere betragtende dem som elefanter. Og så var der den norske elev....som skrev om Norge!

Det finns flera exempel däremot på rejält dräggbeteende just på Ryanairflygningar, Ryanflygningar där polisen fått tillkallas för att halva kabinen var för full för att ta hand om sig själv, fotbollssupportar som tvingat Ryan till att landa på annan ort etc. Aldrig att jag tycker att vi ska kalla dessa ligister för "mindre medvetna resenärer".
http://www.businessclass.se/forum/o...e-passagerare-gar-berserk-pa-ryan-flight.html
Arga passagerare plundrade Ryanairplan - DN.SE

tycker annars att det låter som en normal "dåtida" charterresa eller träningslägerresa :p
Och då kan vi lägga in de flesta arrangörer och bolag. Eller som jag från säker källa fick höra, ett gäng otroligt välbärgade som var på väg hem till Libyen.

De finns överallt oavsett flygbolag

Toppen