Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Jag fick ihop det till 15.

Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Tjeckien, Polen, Frankrike, England, Skottland, Thailand, Kambodja, Myanmar, Vietnam, USA, Tanzania.

Fick det till 18.
Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna, Polen, England, Skottland, Tjeckien, Cypern, USA, Kanada, Spanien, Tunisien, Ungern, Frankrike, Italien, Mexiko.

swede77
Jag förstod inte riktigt ditt inlägg ovan. Europa består ju av rätt många länder så om du besök
alla utom Lichenstein och Belgien plus 33 andra så borde du ha besökt 60-70 länder ?

swede77
Jag förstod inte riktigt ditt inlägg ovan. Europa består ju av rätt många länder så om du besök
alla utom Lichenstein och Belgien plus 33 andra så borde du ha besökt 60-70 länder ?

Ja något sånt. Några länder jag besökt har frånfallit som tex forna Östtyskland, Jugoslavien, och andra har tillkommit. Därför orkade jag inte riktigt räkna länderna i Europa. Jag fokuserade på länderna utanför eftersom det var lättare.

Hoppas mitt något suddiga inlägg klrnade lite nu :)

USA, Kanada, Island, Irland, England, Holland, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Schweiz, Österrike, Tyskland, Danmark, Norge, Finland, Sverige, Polen, Ryssland, Bulgarien, Grekland, Cypern, Förenade Arabemiraten, Aruba, Slovenien, Kroatien.

26 st.

Kan nu lägga till: Thailand, Kina och Bahamas och är då uppe på 29 st.

Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Slovenien, Tjeckien, Italien, Frankrike, Monaco, Spanien, Österrike, Schweiz, Liechtenstein, Luxemburg, Storbritannien, USA, Thailand, Tyskland och Grekland. (24)

Har även Grönland, Åland, Curacao, Aruba som är självstyrande men inte helt självständiga.

Nu är det dags att tillägga:

Belgien, Nederländerna, Malaysia, Kina

25 stycken totalt om man då räknar med Sverige (som jag ju inte bodde i under 5 år men besökte flera gånger om året). :)

Sverige, Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland, Polen, Holland, Belgien, Schweiz, Österrike, Italien, Frankrike, Kina (inkl Hong Kong och Taiwan), Japan, Syd-Korea, Malaysia, Singapore, Thailand, Filippinerna, Indonesien, Indien, Vietnam, USA (inkl Guam och Saipan) och Australien.

Turkiet har jag varit i, men bara för att transferkön var så lång att det gick snabbare att gå in landside och sedan airside igen. Lämnade alltså inte flygplatsen men har stämpel i passet. ;-)

Uppdaterad:

Sverige, Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland, Polen, Holland, Belgien, Schweiz, Österrike, Italien, Frankrike, Kina (inkl Hong Kong och Taiwan), Japan, Syd-Korea, Malaysia, Singapore, Thailand, Filippinerna, Indonesien, Indien, Vietnam, USA (inkl Guam och Saipan), Australien, Grekland, Nya Zeeland, Qatar och Spanien.

Ny total 29.

Toppen