AnnikaAndersson
Medlem
Det finns app för att hålla reda på vilka länder du besökt. "Been" heter den.
Det finns app för att hålla reda på vilka länder du besökt. "Been" heter den.
swede77
Jag förstod inte riktigt ditt inlägg ovan. Europa består ju av rätt många länder så om du besök
alla utom Lichenstein och Belgien plus 33 andra så borde du ha besökt 60-70 länder ?
USA, Kanada, Island, Irland, England, Holland, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Schweiz, Österrike, Tyskland, Danmark, Norge, Finland, Sverige, Polen, Ryssland, Bulgarien, Grekland, Cypern, Förenade Arabemiraten, Aruba, Slovenien, Kroatien.
26 st.
Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Slovenien, Tjeckien, Italien, Frankrike, Monaco, Spanien, Österrike, Schweiz, Liechtenstein, Luxemburg, Storbritannien, USA, Thailand, Tyskland och Grekland. (24)
Har även Grönland, Åland, Curacao, Aruba som är självstyrande men inte helt självständiga.
25 stycken totalt om man då räknar med Sverige (som jag ju inte bodde i under 5 år men besökte flera gånger om året).
Sverige, Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland, Polen, Holland, Belgien, Schweiz, Österrike, Italien, Frankrike, Kina (inkl Hong Kong och Taiwan), Japan, Syd-Korea, Malaysia, Singapore, Thailand, Filippinerna, Indonesien, Indien, Vietnam, USA (inkl Guam och Saipan) och Australien.
Turkiet har jag varit i, men bara för att transferkön var så lång att det gick snabbare att gå in landside och sedan airside igen. Lämnade alltså inte flygplatsen men har stämpel i passet. ;-)