Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Då kör vi

Norge, finland, danmark, island, grönland, estland, lettland, ryssland, polen, tyskland, holland, belgien, england , irland, frankrike, österrike, schweiz, spanien, tjeckien, slovakien, ungern, ukraina, vitryssland, rumänien, slovenien, kroatien, bosnien, montenegro, italien, serbien, albanien, makedonien, bulgarien, grekland, turkiet, qatar, UAE, thailand, kina, malaysia, singapore, indonesien, australien, nya zealand, fiji, cook, USA, curacao, puerto rico, mexico, canada och snart St Kitts om några dagar.

Har säkert missat något land men ska kolla med min manuella lista på skrivbordet när jag kommer hem.

Argentina, Aruba, Australien, Belgien, Brasilien, Bulgarien, Chile, Colombia, Costa Rica, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Georgien, Grekland, Hongkong, Indien, Israel, Italien, Japan, Kanada, Kina, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Macau, Marocko, Mauritius, Mexico, Nederländerna, Norge, Peru, Polen, Portugal, Rumänien, Ryssland, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Tjeckien, Tunisien, Turkiet, Tyskland, USA, Ukraina, Ungern, Uruguay, Vatikanstaten, Venezuela, Vitryssland, Österrike
61 st.

Då kör vi

Norge, finland, danmark, island, grönland, estland, lettland, ryssland, polen, tyskland, holland, belgien, england , irland, frankrike, österrike, schweiz, spanien, tjeckien, slovakien, ungern, ukraina, vitryssland, rumänien, slovenien, kroatien, bosnien, montenegro, italien, serbien, albanien, makedonien, bulgarien, grekland, turkiet, qatar, UAE, thailand, kina, malaysia, singapore, indonesien, australien, nya zealand, fiji, cook, USA, curacao, puerto rico, mexico, canada och snart St Kitts om några dagar.

Har säkert missat något land men ska kolla med min manuella lista på skrivbordet när jag kommer hem.

Grönland ;)

Norge, Finland, Danmark, Storbritannien (räknas England och Skottland som "separata" länder), USA, Kanada, Brasilien, Venezuela, Barbados, Tyskland, Schweiz, Spanien, Portugal, Tjeckien, Italien, Grekland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Japan, Singapore, Thailand, Malaysia, Taiwan, Vietnam, Macau, Hong Kong (innan införlivat i Kina), Indonesien, Folkrepubliken Kina, Sydafrika och Lesotho.

... tja, det blev 31 st. I år blir ytterligare ett land till listan. Det finns många fler som jag gärna skulle vilja besöka.

61:

Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Vitryssland, Armenien, Georgien, Polen, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Storbritannien, Irland, Luxemburg, Frankrike, Österrike, Schweiz, Spanien, Italien, Kroatien, Makedonien, Serbien, Bulgarien, Grekland, Turkiet, Tjeckien, Ungern, Monaco, Marocko, Sydafrika, Lesotho, Swaziland, Sri Lanka, Maldiverna, Förenade Arabemiraten, USA, Mexiko, Brasilien, Argentina, Kina, Thailand, Vietnam, Filippinerna, Malaysia, Indonesien, Singapore, Taiwan, Nya Zeeland, Vatikanstaten, Israel, Uganda, Rwanda, Japan, Cypern, Peru, Moldavien och Ukraina.

Last edited:
Sverige, Danmark, Finland, Norge, Estland, Tyskland, Belgien, Frankrike, Spanien, Portugal, Schweiz, Österrike, Polen, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Kroatien, Slovenien, Italien, Vatikanstaten, Grekland, Cypern, Malta, Libanon, Förenande Arab Emiraten, Qatar, Indien, Sri Lanka, Thailand, Singapore, Malaysia, Nya Zeeland, Västra Samoa, Kina, USA, Tunisien.

= 36 stycken

I ordning (tror jag): SWE, DEN, NOR, FRG (GER), NED, BEL, GBR, FIN, LAT, POL, EST, ITA, FRA, ESP, POR, UAE, CAN, SUI
= 18 (FRG och GER endast räknat en gång)

2014 kommer THA, MAS och SIN definitivt läggas till listan och troligen även AUT och GEO som planeringen ser ut nu.

THA, MAS, SIN och AUT är nu avverkade, samt även IRL, så nu är siffran uppe i 23. GEO är planerat för månadsskiftet sep-okt.

Toppen