Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Jeg kan se jeg er nogenlunde godt repræsenteret trods min alder :)

Andorra, Australien, Belgien, Canada, Danmark, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Island, Israel, Italien, Japan, Kina, Lichtenstein, Luxembourg, Monaco, New Zealand, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Rusland, Schweiz, Slovenien, Spanien, Sverige, Thailand, Tjekkiet, Tyrkiet, Tyskland, UAE, UK, Ungarn, USA, Vatikanstaten & Østrig + (Færøerne, Palæstina & USVI)
Total: 38 + (3)

Listen bliver udvidet i 2014 med: Filippinerne, Singapore & Sydkorea + (Taiwan)

En tanke jeg længe har gået med har været at have besøgt alle kontinenterne og (mindst) 100 lande inden jeg bliver 30 – med lidt planlægning skulle det være muligt!

Last edited:
USA, Kanada, Island, Irland, England, Holland, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Schweiz, Österrike, Tyskland, Danmark, Norge, Finland, Sverige, Polen, Ryssland, Bulgarien, Grekland, Cypern, Förenade Arabemiraten, Aruba, Slovenien, Kroatien och de nya sen sist: Thailand och Hongkong.

28 st. Lägger till Bahamas om en vecka.

I ordning (tror jag): SWE, DEN, NOR, FRG (GER), NED, BEL, GBR, FIN, LAT, POL, EST, ITA, FRA, ESP, POR, UAE, CAN, SUI
= 18 (FRG och GER endast räknat en gång)

2014 kommer THA, MAS och SIN definitivt läggas till listan och troligen även AUT och GEO som planeringen ser ut nu.

Sverige Danmark Norge Finland Tyskland Holland Belgien Frankrike Schweiz Spanien Italien Kroatien Turkiet Polen Kina Thailand Laos Singapore Kuba Dominikanska republiken och i år (nästa) är Portugal Vietnam inplanerade.

Last edited:
Jag tror att jag kommer ganska långt ned på denna lista...

Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Slovenien, Tjeckien, Italien, Frankrike, Monaco, Spanien, Österrike, Schweiz, Liechtenstein, Luxemburg, Storbritannien, USA, Thailand, Tyskland och Grekland. (24)

Har även Grönland, Åland, Curacao, Aruba som är självstyrande men inte helt självständiga.

edit: Tillkom en idag.

Last edited:
Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Tjeckien, Österrike, Ungern, Kroatien, Italien, Vatikanstaten, Grekland, Turkiet, Afghanistan, UAE, USA, Storbritannien, Irland.

21 förutom Sverige. Samt Jugoslavien, Östtyskland och Tjeckoslovakien som inte längre finns.

Låter som om jag måste försöka åka till lite nya ställen under 2014.

Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Liechtenstein, Schweiz, Italien, Frankrike, Monaco, Luxemburg, Belgien, Nederländerna, Storbritannien, Egypten, USA, Tjeckien samt årets imponerande nytillskott Spanien för en total på 19 med Sverige.

Lite kvar att göra som det verkar...

Andorra
Australien
Belgien
Danmark
Estland
Filippinerna
Finland
Frankrike
Grekland
Holland
Indonesien
Irland
Italien
Japan
Kina
Luxemburg
Malaysia
Monaco
Norge
Polen
Schweiz
Singapore
Spanien
Storbritannien
Sverige
Thailand
Tjeckien
Tyskland
Ungern
USA
Vatikanstaten
Österrike
Vietnam

33

Bara bytt plan i
Turkiet, Qatar och förenade arabemiraten.

Last edited:
Startade med Danmark och Norge med Morris Minor. Första landet med flyg, med en Transair DC-6B, var England - listan:

Andorra, Australien, Belgien, Danmark, England, Estland, Finland, Frankrike, Hongkong (GB), Irland, Italien, Jamaica, Jordanien, Kina, Libanon, Luxemburg, Monaco , Nederländerna, Nordirland, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Singapore, Skottland, Spanien, Sverige, Sydafrika, Sydkorea, Thailand, Tjeckien, Tunisien, Tyskland, Ungern, USA, Österrike (36 st).

Toppen