Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

25 stycken totalt om man då räknar med Sverige (som jag ju inte bodde i under 5 år men besökte flera gånger om året). :)

Sverige, Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland, Polen, Holland, Belgien, Schweitz, Österrike, Italien, Frankrike, Kina (inkl Hong Kong och Taiwan), Japan, Syd-Korea, Malaysia, Singapore, Thailand, Filippinerna, Indonesien, Indien, Vietnam, USA (inkl Guam och Saipan) och Australien.

Turkiet har jag varit i, men bara för att transferkön var så lång att det gick snabbare att gå in landside och sedan airside igen. Lämnade alltså inte flygplatsen man har stämpel i passet. ;-)

55 får jag ihop. Kan jag dessutom lägga till de administrativa enheter som jag besökt som i någon bemärkelse fungerar som länder (t.ex. Hong Kong, Nya Kaledonien, Cooköarna etc) får jag ihop fem till. Och utöver det har jag fem länder som passerats genom internationella transfers (men inte formellt besökts).

Men det finns en del kvar...

Oj, inte mer än så? Jag trodde du skulle vinna men 30-40 st Jacob!

Btw, du borde kanske uppdatera din signatur då - där står det ju 53 länder...

Oj, inte mer än så? Jag trodde du skulle vinna men 30-40 st Jacob!

Btw, du borde kanske uppdatera din signatur då - där står det ju 53 länder...
Men den baseras på vad som besökts med flyg. Det var lite svårt att flyga till Liechtenstein t.ex... ;)

Får slita lite hårdare under 2013 att komma ikapp, finns några kvar i främst Östeuropa som borde vara enkla att bocka av.

Toppen