Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

33 länder får jag det till. Men man har ju några år till på sig :)

Danmark, Finland, Norge, Belgien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, grekland, Estland, Lettland, Ryssland, Turkiet, Malta, Egypten, Tunisien, USA, Thailand, Laos, Kambodja, Kina, Japan, Malaysia, Indonesien, Singapore, Vietnam, Qatar, Stor Britannien, Ungern, Vatikanstaten, Hong Kong.

33 länder får jag det till. Men man har ju några år till på sig :)

Danmark, Finland, Norge, Belgien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, grekland, Estland, Lettland, Ryssland, Turkiet, Malta, Egypten, Tunisien, USA, Thailand, Laos, Kambodja, Kina, Japan, Malaysia, Indonesien, Singapore, Vietnam, Qatar, Stor Britannien, Ungern, Vatikanstaten, Hong Kong.

Sverige?

Enligt NEs lista så är jag uppe i 52st om man inkluderar Sverige. Och då har jag ännu inte besökt världsdelarna Sydamerika och Oceanien, så fler lär det bli :)

Andorra, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Bulgarien, Cypern, Danmark, Dominikanska republiken, Egypten, Estland, Finland, Frankrike , Förenade arabemiraten, Grekland, Indonesien, Irland, Italien, Jordanien, Kambodja, Kenya, Kina, Kroatien, Laos, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malaysia, Monaco, Nederländerna, Nigeria, Norge, Oman, Panama, Polen, Portugal , Qatar, Ryska federationen, Saudiarabien, Schweiz, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Thailand, Tjeckien, Tunisien, Turkiet, Tyskland, USA, Vatikanstaten, Österrike

dygubegu.jpg

Blir 67 länder för mig - dock bara blivit arresterad i ett land - Senegal - för att jag åkte taxi utan pass... Ingen kul historia....

Sverige kan inte ingå i listan av länder man besökt om du är född där, födelselandet räknas bort, så blir det 192 FNländer att besöka. Vem blir först här på BC att göra det? Om du är född i Italien och bor i Sverige så har du besökt ett land. Är vi överens om de reglerna så blir det enkelt att pricka av besökta länder.
Och för att göra det rättvist för alla så är det DAGENS medlemsländer som räknas, bort med DDR Sovjetunionen Jugoslavien etc.
http://www.un.org/en/members/

I min familj har vi ett lite striktare krav för att räkna ett land; man ska ha varit på plats minst 24 timmar (flygplatsen räknas inte). Med denna definiton kommer jag upp i lite drygt 75 länder (inklusive jobbiga länder som Nordkorea, Burma, Nigeria och Sierra Leone).

Toppen