Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Min polare kom till in-checkningen och SAS hade avbokat hans biljett. De hävdade han aldrig hade betalt den. Long story short: Han bråkade i nästan ett år innan de tillslut betalade den biljett han fick köpa på BA istället för att komma iväg. De vägrade dock erkänna att de gjort fel, utan sa att de betalade honom av good-will. :)

Jo, ända anledningen till att dom inte avbokade min var nu att jag ringde till supporten som höll biljetterna, så jag har jag ju bokningsnumret på den misslyckade bokningen och betalningen, så jag hoppas det ska gå att reklamera. Lovar att återkomma och berätta hur det går.

Min polare kom till in-checkningen och SAS hade avbokat hans biljett. De hävdade han aldrig hade betalt den. Long story short: Han bråkade i nästan ett år innan de tillslut betalade den biljett han fick köpa på BA istället för att komma iväg. De vägrade dock erkänna att de gjort fel, utan sa att de betalade honom av good-will. :)

Ytterligare en anledning att använda kreditkort ser jag. Hade dock aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så komplicerat med en banköverföring.

Ytterligare en anledning att använda kreditkort ser jag. Hade dock aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så komplicerat med en banköverföring.

Min polare betalade med sitt AMEX och kunde ju visa att de tagit betalt etc, men det tog lång tid iaf. Det var först när han hotade med att dra igång en kampanj online som de valde att "betala utav good-will" (vilket ju lär vara BS...).

Frustrationen fortsätter:
So far 3 samtal till SAS, 1 till banken.

Sas förstår inte att en direktbetalning inte är en reservation, och att dom har tagit betalt utan att ställa ut några biljetter. Som att prata med en vägg.
Dom säger även att det är osannolikt att jag kan få kompensation för mellanskillnaden då "dom ju inte tagit betalt för några biljetter".

Aha! nu så, framsteg:

Fick detta från SAS nyss:
"Hittar transaktionen i "Ayden" (Bank online). Kunden kommer att få återbetalning inom 4-5 bankdagar."

Nu återstår bara att få tillbaka mellanskillnaden :)

Frustrationen fortsätter:
So far 3 samtal till SAS, 1 till banken.

Sas förstår inte att en direktbetalning inte är en reservation, och att dom har tagit betalt utan att ställa ut några biljetter. Som att prata med en vägg.
Dom säger även att det är osannolikt att jag kan få kompensation för mellanskillnaden då "dom ju inte tagit betalt för några biljetter".

Flög till Rom i dag direkt från ARN men bara två av tre incheckade väskor dök upp. Vi har tidigare haft bekymmer med bagaget på Rom FCO (inbrott, försenat bagage) och SAS har dessutom bytt handling partner till ett företag som hittills inte imponerat. Det var viss kö till anmälan för försenat bagage och kvinnan bakom disken talade inte italienska(!) vilket ju inte drabbade mig men dock andra kunder.

Den här gången kunde man dock ej skylla något på bagagehanteringen på FCO, utan väskan hade helt sonika skickats till Frankfurt i stället för Rom. Hoppas på leverans i morgon, det blir en tur till kalsongbutiken i morgon förmiddag...

Skickade in en förfrågan angående en gruppresa för 13 pers till Berlin i höst i början av Juni.
Fick svar efter 2 veckor att de skulle undersöka.
Idag, nästan 1 månad senare fick jag svar att det inte fanns plats!

Förstår att det kan vara svårt att hinna med såhär i semestertider men om man har svårt att handlägga en bokningförfrågan som rör kanske 25k-30k så förstår jag att det blir svårt att visa svarta siffror

Det blev Air Berlin istället denna gång

Skickade in en förfrågan angående en gruppresa för 13 pers till Berlin i höst i början av Juni.
Fick svar efter 2 veckor att de skulle undersöka.
Idag, nästan 1 månad senare fick jag svar att det inte fanns plats!

Förstår att det kan vara svårt att hinna med såhär i semestertider men om man har svårt att handlägga en bokningförfrågan som rör kanske 25k-30k så förstår jag att det blir svårt att visa svarta siffror

Det blev Air Berlin istället denna gång

Bedrövligt.

Toppen