Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

10L låter mycket. Jag har svårt att se att hjulen tar så mycket plats, men visst inkräktar de lite på utrymmet.

Det handlar nog mer om att hjulen på Samsonite spinner väskor är upphöjda. Så väskan i sig är bara 50cm medan hjulen tar upp resterande 5cm, därav volymförlusten mot en vanlig 55cm tvåhjulig väska.

Det handlar nog mer om att hjulen på Samsonite spinner väskor är upphöjda. Så väskan i sig är bara 50cm medan hjulen tar upp resterande 5cm, därav volymförlusten mot en vanlig 55cm tvåhjulig väska.

Sant, då blir det ju lite utrymme. Men oavsett så kan jag packa för 10 dagar utan större problem i både denna och min gamla Samsonite.

En sak som är riktigt grym med Alphan är att den kan expandera rätt mycket också. Så om man, som jag, har problem med att när man har 50/50 rena kläder vs smutstvätt så tar det mer plats, så är det inget problem! I expanderat läge har jag dock väldigt svårt att se att den skulle komma med som handbagage om någon kollar, men om ingen kollar funkar den nog iaf på större flygplan.

En sak som är riktigt grym med Alphan är att den kan expandera rätt mycket också. Så om man, som jag, har problem med att när man har 50/50 rena kläder vs smutstvätt så tar det mer plats, så är det inget problem! I expanderat läge har jag dock väldigt svårt att se att den skulle komma med som handbagage om någon kollar, men om ingen kollar funkar den nog iaf på större flygplan.

Fördelen är ju dock att det normalt sett är på hemresan man behöver det extra utrymmet och då är iaf jag mer ok med att checka in väskan. Ser ut som en riktigt trevlig väska det där måste jag säga. Var inhandlades den?

Var inhandlades den?

Tyvärr bagageaffären bakom incheckningsdiskarna på LHR T5. Är rätt övertygad om att det inte är varken billigaste eller bästa stället, men vad skulle jag göra? Står man på LHR och ska vidare dagen därpå så vill man ju se till att man har ett vettigt handbagage i god tid.

Personligen är jag inte särskilt insatt i väskor överlag och har en vanlig svart från Titan som följt med i några år. Jag har dock sneglat mer än en gång på Rimowa så det kanske blir mitt nästa val efter att min nuvarande väska gjort sitt (vilket inte lär dröja särskilt länge).

Toppen