Hold da op! Hvis jeg skal forstå det rigtigt går din frustration på følgende punkter:
- Midtersædet var ikke blokeret på vej til Alicante
- Indpakingen til Pizzaen er dårligt designet
- Pizzaen var god, men maden var en katastrofe!?
- Dit sædevalg var ikke længere i reservationen da i skulle hjem
- Midtersædet var ikke blokeret Alicante-Oslo
- Dårlig attitude ved servering Alicante-Oslo
- Midtersædet var ikke blokeret Oslo-Arlanda
- Ingen cognac til kaffen på Oslo-Arlanda, heller ikke for EuroBonus Pandion.
På nogle af punkterne er jeg enig med dig, andre er jeg meget uenig.
For at tage det 'oppe fra'
SAS Plus indeholder ikke blokeret midtersædet, hvis du vil have seating uden nabo skal du flyve Turkish, Lufthansa, Swiss, BA mfl. de har tomt midtersæde ved 3+3.
Uden at have prøvet pizzaen så er det ærgerligt, specielt hvis den iøvrigt er velsmagende. For mig er noget af det vigtigste udover smagen, netop at det er nemt at spise på et lille bord og ikke krummer, spilder etc.
Sædevalget er ikke garanteret! Jeg ville også bliver (meget) sur hvis ikke mit valgte sæde var mit ved check-in, men man har ikke 'ret' til et bestemt sæde, derimod har du ret til et sæde i Plus kabinen.
Jeg har oplevet samme, netop på Alicante-Oslo. SAS politik angående måltider i Plus lyder at det "skal serveres aktivt til kunderne", dette kan gøres på mange måder. Jeg har oplevet alt fra at blive spurgt om jeg ville have xx salat til at der blev sat en salat på mit bord samtidigt med jeg blev spurgt om hvad jeg ville have at drikke til. Dette kan gøres meget bedre end det du oplevede og det er en af de bedste forbedringer SAS kan lave. Den giver glade kunder og koster ikke SAS noget.
SAS har ikke længere mousserende og spiritus på ruter indefor Skandinavien, det samme gælder 'rigtig' mad, der er kun snacks ombord idag. Hvis jeg skal være helt ærligt tror jeg ikke der er mange af dem der flyver i hovestadstrekanten der efterspørger det (Selvom en del af dem jeg har set på SK400 godt kunne trænge til en opstrammer...). Skal SAS så have en flaske cognac og en flaske mousserende stående hvis nu der skulle være en Pandion med lyst til cognac ombord? Nej. Nu husker jeg ikke specielt tydeligt hvor længe man er i luften på OSL-ARN, men der er vel ca. 20-25 min. fra skiltet med sikkerhedsbæltet slukkes til det tændes igen.
Jeg tror du er sur og skuffet fordi dine forventninger til produktet langt overstiger det SAS kan og vil leverer i Plus indenfor Europa / Skandinavien. Når du skriver MR, går jeg udfra at du ikke har betalt alverden for billeten? Selvfølgelig skal kvaliteten være den samme uanset om man har bookingklasse A til 2.500 eller C til 10.000, men det er vigtigt at huske at SAS Plus er tættere på "Economy Extra" end "Business".
PS. Nu har jeg ikke fløjet med RyanAir, men jeg tror ikke du kan vælge sæde, få gratis mad og drikke, 2x23kg bagage og EuroBonus point med dem