Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Trist för både trådskrivaren och SAS med trådstartarens upplevelse, SAS har ju sina ups and downs, serveringen ombord i lådor håller inte direkt fin resturang utan snarare fast food.. Men är man inte nöjd går det ju ofta byta bolag/bonusprogram. Går ju att Välja Ryanair eller Norwegian nästa gång till ALC. Garanterat low fare..istället för 50% risk för hygglig crew och fri GT ala SAS Plus!?

Förstår inte vad Dr Miles har med detta att göra, han är väl ingen SAS forever person?!

Tycker även med tanke på resemönster ett konkret klagomål till SAS om vad de förlorar så de iallafall kan bemöta ?!

Hold da op! Hvis jeg skal forstå det rigtigt går din frustration på følgende punkter:

• Midtersædet var ikke blokeret på vej til Alicante
  • Indpakingen til Pizzaen er dårligt designet
  • Pizzaen var god, men maden var en katastrofe!?
  • Dit sædevalg var ikke længere i reservationen da i skulle hjem
  • Midtersædet var ikke blokeret Alicante-Oslo
  • Dårlig attitude ved servering Alicante-Oslo
  • Midtersædet var ikke blokeret Oslo-Arlanda
  • Ingen cognac til kaffen på Oslo-Arlanda, heller ikke for EuroBonus Pandion.

På nogle af punkterne er jeg enig med dig, andre er jeg meget uenig.

For at tage det 'oppe fra'

SAS Plus indeholder ikke blokeret midtersædet, hvis du vil have seating uden nabo skal du flyve Turkish, Lufthansa, Swiss, BA mfl. de har tomt midtersæde ved 3+3.

Uden at have prøvet pizzaen så er det ærgerligt, specielt hvis den iøvrigt er velsmagende. For mig er noget af det vigtigste udover smagen, netop at det er nemt at spise på et lille bord og ikke krummer, spilder etc.

Sædevalget er ikke garanteret! Jeg ville også bliver (meget) sur hvis ikke mit valgte sæde var mit ved check-in, men man har ikke 'ret' til et bestemt sæde, derimod har du ret til et sæde i Plus kabinen.

Jeg har oplevet samme, netop på Alicante-Oslo. SAS politik angående måltider i Plus lyder at det "skal serveres aktivt til kunderne", dette kan gøres på mange måder. Jeg har oplevet alt fra at blive spurgt om jeg ville have xx salat til at der blev sat en salat på mit bord samtidigt med jeg blev spurgt om hvad jeg ville have at drikke til. Dette kan gøres meget bedre end det du oplevede og det er en af de bedste forbedringer SAS kan lave. Den giver glade kunder og koster ikke SAS noget.

SAS har ikke længere mousserende og spiritus på ruter indefor Skandinavien, det samme gælder 'rigtig' mad, der er kun snacks ombord idag. Hvis jeg skal være helt ærligt tror jeg ikke der er mange af dem der flyver i hovestadstrekanten der efterspørger det (Selvom en del af dem jeg har set på SK400 godt kunne trænge til en opstrammer...). Skal SAS så have en flaske cognac og en flaske mousserende stående hvis nu der skulle være en Pandion med lyst til cognac ombord? Nej. Nu husker jeg ikke specielt tydeligt hvor længe man er i luften på OSL-ARN, men der er vel ca. 20-25 min. fra skiltet med sikkerhedsbæltet slukkes til det tændes igen.

Jeg tror du er sur og skuffet fordi dine forventninger til produktet langt overstiger det SAS kan og vil leverer i Plus indenfor Europa / Skandinavien. Når du skriver MR, går jeg udfra at du ikke har betalt alverden for billeten? Selvfølgelig skal kvaliteten være den samme uanset om man har bookingklasse A til 2.500 eller C til 10.000, men det er vigtigt at huske at SAS Plus er tættere på "Economy Extra" end "Business".

PS. Nu har jeg ikke fløjet med RyanAir, men jeg tror ikke du kan vælge sæde, få gratis mad og drikke, 2x23kg bagage og EuroBonus point med dem ;)
Christian
Det handlar om att SAS vet inte hur man tjänar pengar, som man håller på idag så har du just fått info i DI om att man tappar pengar trots att bookningarna ökar!!!???, man tar inte betalt, och det kan man inte pga av för dålig service och för dåligt utbud ombord till dom som betalar full pris. Mina biljetter till SVG kostade runt 7.000:- förut och dom köpte jag i parti och minut.

Christian
Det handlar om att SAS vet inte hur man tjänar pengar, som man håller på idag så har du just fått info i DI om att man tappar pengar trots att bookningarna ökar!!!???, man tar inte betalt, och det kan man inte pga av för dålig service och för dåligt utbud ombord till dom som betalar full pris. Mina biljetter till SVG kostade runt 7.000:- förut och dom köpte jag i parti och minut.

Anledningen att man inte kan ta bättre betalt på sina resor har nog mycket med Norwegian, Ryanair mfl att göra. Även om servicen skulle vara förstklassig skulle 99% av "vanliga Svensson" ta det billigaste alternativet även fast att det sedan skulle visa sig att totalsumman var billigare med ett annat bolag.
Bara för att du är beredd att betala 7000 för en resa till SVG innebär det inte att alla andra är villiga att betala det. Om priserna skulle ligga i de prisklasserna skulle Norwegian skratta sig lyckliga hela vägen till banken (mer än de redan gör i dagsläget).

Anledningen att man inte kan ta bättre betalt på sina resor har nog mycket med Norwegian, Ryanair mfl att göra. Även om servicen skulle vara förstklassig skulle 99% av "vanliga Svensson" ta det billigaste alternativet även fast att det sedan skulle visa sig att totalsumman var billigare med ett annat bolag.
Bara för att du är beredd att betala 7000 för en resa till SVG innebär det inte att alla andra är villiga att betala det. Om priserna skulle ligga i de prisklasserna skulle Norwegian skratta sig lyckliga hela vägen till banken (mer än de redan gör i dagsläget).
Beredd att betala???, det är vad biljetten kostar för oss.

Om ni köper 100 long-haul i veckan i C, vilket innebär 5200 long-haul C per år, borde du inte prata med er AM ang detta? För inte sitter ni väl och köper dessa via sas.se? Då kan du ju kanske få till något som du är nöjd med. En ursäkt, förklaring, eller vad det nu är du vill ha. Ni är ju inte en liten kund som SAS skulle ignorera kan man ju tro.

Beredd att betala???, det är vad biljetten kostar för oss.

OK, det framgick inte varifrån du reser, men 7000 låter väldigt dyrt för resa till Stavanger oavsett varifrån i Norden (antar att det är utgångspunkten) man reser ifrån.
Tittar man på ARN-SVG så kostar det 6837 kronor för full flex med avresa måndag nästa vecka och hem på onsdag. SAS PLUS kostar 4237 för samma flighter (SK1495 & SK1496). Nu vet jag inte vad som motiverar att boka en full flex i detta läget direkt? Att enbart ha en SAS PLUS biljett som kostar 2600 kronor mindre tycker jag personligen låter som ett bättre val.

Om ni köper 100 long-haul i veckan i C, vilket innebär 5200 long-haul C per år, borde du inte prata med er AM ang detta? För inte sitter ni väl och köper dessa via sas.se? Då kan du ju kanske få till något som du är nöjd med. En ursäkt, förklaring, eller vad det nu är du vill ha. Ni är ju inte en liten kund som SAS skulle ignorera kan man ju tro.

Vi köper via in house Amex Wagon tror jag travelagent heter, SAS har inte en susning om vad vi köper. Vi är en EPC Contractor i O&G, 53.000 anställda. Alla åker givetviss inte till FRA eller CPH, 2/3 åker säkert till Asien, Sydamerika etc men vi är ungefär som Ericsson ,ABB etc. när det gäller resande mönster.

OK, det framgick inte varifrån du reser, men 7000 låter väldigt dyrt för resa till Stavanger oavsett varifrån i Norden (antar att det är utgångspunkten) man reser ifrån.
Tittar man på ARN-SVG så kostar det 6837 kronor för full flex med avresa måndag nästa vecka och hem på onsdag. SAS PLUS kostar 4237 för samma flighter (SK1495 & SK1496). Nu vet jag inte vad som motiverar att boka en full flex i detta läget direkt? Att enbart ha en SAS PLUS biljett som kostar 2600 kronor mindre tycker jag personligen låter som ett bättre val.

OK 6837:- hur gör man för att infoga??

OK 6837:- hur gör man för att infoga??

Infoga vadå? En bild till inlägget? I så fall trycker du på bildknappen och väljer att ladda upp den bild du vill infoga till ditt inlägg (antingen en bild från datorn eller som en URL).

Vi köper via in house Amex Wagon tror jag travelagent heter, SAS har inte en susning om vad vi köper. Vi är en EPC Contractor i O&G, 53.000 anställda. Alla åker givetviss inte till FRA eller CPH, 2/3 åker säkert till Asien, Sydamerika etc men vi är ungefär som Ericsson ,ABB etc. när det gäller resande mönster.

Du skrev ju tidigare att det var ca 100 som åkte till europa i minst C tidigare.
Är den korrekta siffran snarare 33 stycken?

Last edited:
Toppen