Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det är väl antagligen för att det blev 14 rader framför i stället för 1 vilket faktiskt är en stor skillnad, iaf för mig.

Okej.

Om man har en tight avslutning så är det skillnaden mellan att hinna med och inte. Så det kan vara fruktansvärt irriterande om du frågar mig.

Anslutning från Umeå? :eek: men givetvis, förstår vad du menar.

Last edited by a moderator:
Sitter jag i gång på första raden efter C-kabinen så kan jag vara först av. Sitter jag längre bak kan det ta evigheter att ta sig av...

Jag försöker alltid sitta så långt fram som möjligt för att komma av snabbt. Vid något tillfälle har det dock blivit att endast bakdörren varit i bruk vid ankomst. Den suger...

När folkmassorna ska byta till Kirunaplanet då, hähä!... ;)

Jag flyger inte bara till och från Umeå.... :D

Tänker t ex på ett mycket nära exempel med SK027 som anländer ARN 07.45 och anslutningen till CPH går 08.20 från T5. På en bra dag är man svettig och döende när man kommer in i CPH-kärran. På en "Rad 15-dag" är man svettig, döende och kvar i gaten utan flygplan.

Jag flyger inte bara till och från Umeå.... :D

Tänker t ex på ett mycket nära exempel med SK027 som anländer ARN 07.45 och anslutningen till CPH går 08.20 från T5. På en bra dag är man svettig och döende när man kommer in i CPH-kärran. På en "Rad 15-dag" är man svettig, döende och kvar i gaten utan flygplan.

Jo då, ett antal sådana anslutningar just till CPH har jag råkat ut för och det är verkligen ingen höjdare att stå och trycka i gången och vänta på att få komma ut. Extra skönt på sommaren när hela Arlanda förvandlas till ett växthus...

Problem med mitt kreditkort var jag lagt in alla bokningar. Det fungerar hur bra som helst till Lounge/boarding men inte i säkerhetskontroll? Har hänt både lördag & idag, tidigare har det fungerat överallt, dock har den varit seg hela veckan, kan bero på alla bokningar kanske?

Problem med mitt kreditkort var jag lagt in alla bokningar. Det fungerar hur bra som helst till Lounge/boarding men inte i säkerhetskontroll? Har hänt både lördag & idag, tidigare har det fungerat överallt, dock har den varit seg hela veckan, kan bero på alla bokningar kanske?

Överhörde personalen i säkerhetskontrollen på GOT när de beklagade sig över hur extremt segt det var att läsa SAS-korten idag, i samband med att en annan resenär använt något plastkort..

Så det kanske inte bara är du..

Överhörde personalen i säkerhetskontrollen på GOT när de beklagade sig över hur extremt segt det var att läsa SAS-korten idag, i samband med att en annan resenär använt något plastkort..

Så det kanske inte bara är du..

Ja segt som sirap, tack för informationen. Får se om det löst sig 6:e när jag ska ut på banan igen.

Ja segt som sirap, tack för informationen. Får se om det löst sig 6:e när jag ska ut på banan igen.

...tack för att du tar upp en av mina käpphästar. Det borde vara två köer vid security/boarding. En kö för alla med riktiga boardingkort på papper och en annan kö för alla med plastkort, mobilappar, suddiga hemutskrifter, smart pass, SMS, pergamentrullar etc.

Toppen