Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

På min 5S ligger dagens schedule i rækkefølge i SAS App'en og man swiper for at komme til næste. De plejer at fjerne sig selv når man er nede igen så næste flight ligger forrest.

Edit:
Sorry, det er naturligvis passbook...

Jag har en iPhone 5S och passbook fungerar inte ens just nu, vilket gör att jag bara använder appen.
Och ja boardingpass ligger hur som helst. Exempelvis har jag dagens första flygning längst bak, sista flygning i mitten osv

Ja det står iallefall i min SAS app at IT-leverandören har problemar med boarding pass og passbook, så jeg regner med dette er et midlertidig problem som snart löses av en app-update. Men veldig rart at dine boarding pass i appen fortsetter å ligge der og rote til ting, har du sendt mail med rapport om dette? Regner med det jobbes iherdig i bakgrunnen av apegroup (SAS | Welcome to Apegroup, your mobile first partner.) som er leverandören av appen.

Synes dette med passbook er noe av det mest geniale som har kommet på markedet, ingen ting er så godt som å sitte på toget/bilen og legge opp boarding pass for så å gå rett til fast track og deretter "blipp" på gate. Ikke en eneste kö (vel, med unntak av når security på Arlanda ikke orker å åpne flere sluser...).

Ja det står iallefall i min SAS app at IT-leverandören har problemar med boarding pass og passbook, så jeg regner med dette er et midlertidig problem som snart löses av en app-update. Men veldig rart at dine boarding pass i appen fortsetter å ligge der og rote til ting, har du sendt mail med rapport om dette? Regner med det jobbes iherdig i bakgrunnen av apegroup (SAS | Welcome to Apegroup, your mobile first partner.) som er leverandören av appen.

Synes dette med passbook er noe av det mest geniale som har kommet på markedet, ingen ting er så godt som å sitte på toget/bilen og legge opp boarding pass for så å gå rett til fast track og deretter "blipp" på gate. Ikke en eneste kö (vel, med unntak av når security på Arlanda ikke orker å åpne flere sluser...).

Det löser nog sig med tiden, dock störande när den blandar som en kortlek hehe, den verkar även försöka uppdatera hela tiden fast den inte hittar något. Aja!

Det löser nog sig med tiden, dock störande när den blandar som en kortlek hehe, den verkar även försöka uppdatera hela tiden fast den inte hittar något. Aja!

Den gjør exact samma hos meg - leter og leter og forsøker å oppdatere uten resultat. Men den blandar ikke noe! Rare greier :) Satser på at en update kommer på appstore snart :)

Måste komma med lite gnäll känner jag.

Kvällsflyget (SVG-ARN) är fullt 28/5. Dom ber om någon som kan ta flyg via CPH eller OSL.
Ah, har en jävla väntetid på ARN, så jag tänkte att jag kan "offra" mig och flyga runt i stället för att vänta. Tyvärr så funkar inte re-routingen med mitt anslutningsflyg (ARN-UME) men det gör ingenting.

Tidigare har jag läst om uppgraderingar. Vissa menar att det går på status och vissa att det går efter "BN".
Nu har jag diamond och "BN1".
Jag tänkte att då borde jag i alla fall bli uppgraderad till Plus.
Men nej, det är först i kön som gäller tydligen.
Då hade man varit uppgraderad om man hade använt "Guld och Plus passagerare först" vid boarding. Nåja, inte hela världen.....

Då går vi vidare till ARN-UME.
Har bokat 2F.
Ser sedan i appen att jag har blivit flyttad till 15F. Jaja, det är risken när man tar första rad bakom Plus. Plus utökas och man blir flyttad.
Det är saker som händer, tänts jag.

Kliver ombord.
Det är bara rad 1 som är Plus.
Varför i helvete har dom flyttat mig?

Nu är det ju inte så att jag har några speciella rättigheter eller annat. Men det kändes tråkigt och korkat av SAS.

Då går vi vidare till ARN-UME.
Har bokat 2F.
Ser sedan i appen att jag har blivit flyttad till 15F. Jaja, det är risken när man tar första rad bakom Plus. Plus utökas och man blir flyttad.
Det är saker som händer, tänts jag.

Kliver ombord.
Det är bara rad 1 som är Plus.
Varför i helvete har dom flyttat mig?

Utökat för att senare minimera kabinen igen, troligen. Händer inte alltför sällan.

Just att bli flyttad brukar ske av två anledningar: Plus ändras eller flygplansbyte. Det är det som hänt mig iaf.

Är det verkligen så jobbigt att bli flyttad från en fönsterplats till en annan fönsterplats på en flygning som tar typ 1h? :eek:

Är det verkligen så jobbigt att bli flyttad från en fönsterplats till en annan fönsterplats på en flygning som tar typ 1h? :eek:

Om man har en tight avslutning så är det skillnaden mellan att hinna med och inte. Så det kan vara fruktansvärt irriterande om du frågar mig.

Toppen