Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte konstigt att man vill, tycker jag. Kanske åker dit med kompisar i Go, vill åka hem och sova bra i Business, poängen kanske inte räcker om man bokar Business båda vägarna och kanske fr a - tillgängligheten ökar... jag sover som en stock i alla klasser men är hellre vaken i Business, andra tänker tvärtom ... man kanske ska dit och jobba och göra något krävande el tvärtom när man kommer hem.

Det är nog snart två år sen de erbjöd mix när jag ringde för att boka 2-4-1, visste inte heller att det gick då.
Per

Jag ringde Tallin i torsdags och kvinnan som gjorde bokningen sa att det var nytt. Påstod att det var systemet som hade begränsningar tidigare :)

Ja, det är systemet som har gjort att begränsningen funnits. Däremot står det även i reglerna att det fortfarande inte är tillåtet, så man kan fråga sig vad Tallinn pysslar med...

Co-brandningen är ett samarbete, jag är inte helt säker på att SAS ser det som ett samarbete att AmEx ger ut 2-4-1-vouchers.

Och med detta resonemang så är även pengar en gemensam nämnare - ska både EB och AmEx utvecklas bara för att riksbanken ändrar utseendet på sedlar..? :)

Vem vet, kanske man kan boka Plus på IC snart :)

Jag skulle inte räkna med det eftersom vi redan på sätt och vis kan det med den eminenta funktionen best availability, alltså poäng+pengar där plus kan bokas till ett fast pris med rabatt för EBS/EBG/EBD. Den ger dessutom nya friska baspoäng..

Mvh
/NotRyan

Jag skulle inte räkna med det eftersom vi redan på sätt och vis kan det med den eminenta funktionen best availability, alltså poäng+pengar där plus kan bokas till ett fast pris med rabatt för EBS/EBG/EBD. Den ger dessutom nya friska baspoäng..

Mvh
/NotRyan

Tack för tipset, hade helt missat att cash+points går att boka i Plus. Med skevheten i intjäning på Plus i IC blir det här ett riktigt bra sätt att optimera poänganvändningen!

Som EBD kostar det 82000 poäng "netto" ARN-SFO på points + cash. Det kan jämföras med 69000 poäng i Minus.

Tack för tipset, hade helt missat att cash+points går att boka i Plus. Med skevheten i intjäning på Plus i IC blir det här ett riktigt bra sätt att optimera poänganvändningen!

Som EBD kostar det 82000 poäng "netto" ARN-SFO på points + cash. Det kan jämföras med 69000 poäng i Minus.

LLA-ARN-CPH-SFO-CPH-ARN-LLA ger 32 500 poäng om man är EBD och kostar bara 79500 poäng i plus då.

EDIT: Lär ju funka med flera olika inrikes destinationer med, men svårt att få till från GOT t.ex. verkar det som.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen