Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Jo, det är sant, och jag känner väl till detta. Men jag tycker dock att det kunde noteras i en asterix/fotnot när SAS presenterar PLUS. För de flesta kunder är nog associationen till "fri dryck" ombord starkare än kunskaperna om svensk alkohollagstiftning. Och många inrikes är rätt långa, t ex ARN-LLA är ju lika långt som ARN-FRA ungefär.
Per

Nu var jag snabb. FRA är nästan en timma mer (2:20?). LLA 1:30. Men Hamburg och Berlin är nog som Lule och då förväntar man sig att "fri dryck" innebär en del mousserande...

Bricka? Det är väl bara peka i menyn, 1 chokladmuffins, 1 wrap, 1 energibar, 1 en dagens macka och vad har ni för sallad? Är det lax så kan du behålla den är det Kyckling/Bulgur så är det OK,

Va? Skulle jag kunna den utan och innan?

OM jag läst innantill hade mitt svar varit mer passande :eek:

Last edited:
Jag har alltid fått väldigt generöst med dricka i Plus på Longhaul när jag varit på det humöret.

Senast satte de ribban själva när jag bad om mousserande till förrätten och rött till huvudrätten.
De hade två olika röda och värdinnan sa, testa båda.
Så där satt jag med 3 flaskor direkt

Jag har alltid fått väldigt generöst med dricka i Plus på Longhaul när jag varit på det humöret.

Senast satte de ribban själva när jag bad om mousserande till förrätten och rött till huvudrätten.
De hade två olika röda och värdinnan sa, testa båda.
Så där satt jag med 3 flaskor direkt

De 3-4 gånger jag flugit Plus i long-haul har jag alla gånger upplevt att de nästintill trugar på passageraren alkohol. Exempelvis dansk purser som ger oss två miniflaskor Amarula utan att vi beställt och "rödvin, tack" blir automatiskt två flaskor. Generöst kan tyckas men som uppvuxen i mellanmjölkens land skruvar man nästan lite på sig i sätet...

Förstår heller inte dem som plockar med sig extra mat/dricka bara för att det är gratis?
Det är väl ändå behovet på resan som styr?

För inte står väl samma personer och lämpar ned mat från buffeer i doggybags bara för att det också "ingår i priset" ?

A

Toppen