Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Förstår heller inte dem som plockar med sig extra mat/dricka bara för att det är gratis?
Det är väl ändå behovet på resan som styr?

För inte står väl samma personer och lämpar ned mat från buffeer i doggybags bara för att det också "ingår i priset" ?

A

Håller med. Tillhör väl allmänt hyfs att bara ta in mat och dryck "i stolen". Precis samma typ av människor som på t.ex bil och båtmässor i utställarnas montrar tar en näve pennor och en näve godis när det är tänkt en per person...

Jag brukar ta med mig en påse nötter då och då eftersom jag tycker de är bra att ha på lut när jag är ute och reser. Jag har även en glutenintolerant god vän som jag tagit hem en health bar till för att visa vad hon kan få ombord. Jag tycker inte det är något problem på den nivån. Om jag åkte SAS go hade jag kunnat betala för samma produkter. Tycker ni att man då ska säga "jag tänkte ta med nötterna av planet så jag vill gärna betala för dem"?

Jag brukar ta med mig en påse nötter då och då eftersom jag tycker de är bra att ha på lut när jag är ute och reser. Jag har även en glutenintolerant god vän som jag tagit hem en health bar till för att visa vad hon kan få ombord. Jag tycker inte det är något problem på den nivån. Om jag åkte SAS go hade jag kunnat betala för samma produkter. Tycker ni att man då ska säga "jag tänkte ta med nötterna av planet så jag vill gärna betala för dem"?

Förstår du känner dig träffad men nu var det inte du som tar med sig en påse nötter som det syftades på utan skribenter tidigare i tråden som tog in 12 flaskor musserande eller tog in varor för 800kr för att "testa gränser"

Orkade bara läsa början och sluten av tråden.

Men. Sjukt irriterande, att min dotter på 16 som betalar som vuxen men inte får dricka alkohol fick betala för choklad och chips! (cph-nrt) Så jag som vuxen kan dricka så mycket jag vill, men chips. Nej det får du betala för!

Och tämligen störande att de strax efter maten släcker ljuset, god natt sov gott mina barn!

Bara jag som inte fattar vad som ingår i snacks?? Kändes inte helt värd de extra tusen för sas plus....

Orkade bara läsa början och sluten av tråden.

Men. Sjukt irriterande, att min dotter på 16 som betalar som vuxen men inte får dricka alkohol fick betala för choklad och chips! (cph-nrt) Så jag som vuxen kan dricka så mycket jag vill, men chips. Nej det får du betala för!

Och tämligen störande att de strax efter maten släcker ljuset, god natt sov gott mina barn!

Bara jag som inte fattar vad som ingår i snacks?? Kändes inte helt värd de extra tusen för sas plus....

Snacks (nötter, godis osv) ingår inte in plus på longhaul. Däremot kan du dricka hur mycket läsk/vatten du önskar.

Som första servering får man nötter och något att dricka. Sen får man betala.

Det sista här kan väl inte stämma - att snacks inte ingår men att läsk/vatten ingår.
Är inte konklusionen av tråden, och SAS information, att obegränsad mängd dryck/snacks etc. ingår i Plus oavsett resans längd.
Per

Det står inget på hemsidan om att snacks inte ingår på long-haul i plus. Vart har du fått det ifrån?
Däremot så skulle det överensstämma med hur det praktiskt fungerar, iaf enligt min erfarenhet då man får gå och hämta det själv eftersom att ingen i cc går några extravändor.
Jag finner det enklare att beställa mer att dricka i LH economy än i SAS plus..

Toppen