Hej,
så var det dags för min första resa med USDM för köpta poäng och första gången i F. Tänkte i oktober åka till SIN/HKG (stopover) och BKK (destination). Är inne på SIN, det var 7 år sedan jag var där sist. Gillade det skarpt. Har funderat på HKG som alternativ, har aldrig varit där. Ska besöka vänner i BKK.
Har suttit och hämtat inspiration från alla lyckade bokade bonusresor här på BC och letat med hjälp av AwardTravler och ANA:s site och är inne på följande spår:
1. CPH-FRA - FRA-ICN (OZ 747C F) - ICN-SIN (Svårt att hitta C) - (STOPOVER) - SIN-BKK (SQ A330 C) - BKK-CDG (TG A380 F) - CDG-CPH
2. CPH-MUC - MUC-BKK (TG 747 F) - BKK-SIN ( TG 773 C) - SIN-BKK (SQ A330 C) - BKK-CDG (TG A380 F) - CDG-CPH
3. CPH-FRA - FRA-ICN (OZ 747C F) - ICN-HKG (OZ A320 C) - (STOPOVER) - HKG-BKK (TG 747 F) - BKK-CDG (TG A380 F) - CDG-CPH
Ni som rest, några frågor:
- Spontant, vad tycker ni? Jag har inget behov av att snurra runt för mycket men någon extra flight funkar om det innebär F eller riktigt bra C.
- SIN eller HKG, tyckte som sagt om SIN väldigt mycket men inte varit i HKG. Vad bör jag väga in?
- Såg några som bokat ANA F mellan Europa och NRT men hittar inget F tillgängligt i mitten av oktober. Är det som med LH F?
- Någon av resorna blir mycket TG, bra eller dåligt? Tycker man finner blandade omdömen på BC.
Tack på förhand!