Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Någon som vet när det går att använda US Airways poäng på AA? Skall man få ihop något till jul gäller det ja att man kan boka nu. Just nu går ju US poängen inte att använda alls. När jag kollade i veckan på bokningar med AA så kommer flighter med US upp som alternativ i AA bokningen så något framsteg har ju hänt.

Kort fråga:

USDM-bokning med Lufthansa - spelar det någon roll om man har ett FF-kort inlagt i bokningen? Det blir ju inga poäng, men kan det innebära någon fördel i något läge och isåfall vilket kort ska man registrera? SAS, LH eller US?

Kort fråga:

USDM-bokning med Lufthansa - spelar det någon roll om man har ett FF-kort inlagt i bokningen? Det blir ju inga poäng, men kan det innebära någon fördel i något läge och isåfall vilket kort ska man registrera? SAS, LH eller US?

Skadar inte att ha det inlagt. Blir det något strul med inställt flyg mm skadar det absolut inte att ha något FF-kort inlagt, jag skulle nog lagt in det med högst status. Blir man ombokad kan det ju dessutom utfalla poäng om man har tur

Hej,

så var det dags för min första resa med USDM för köpta poäng och första gången i F. Tänkte i oktober åka till SIN/HKG (stopover) och BKK (destination). Är inne på SIN, det var 7 år sedan jag var där sist. Gillade det skarpt. Har funderat på HKG som alternativ, har aldrig varit där. Ska besöka vänner i BKK.

Har suttit och hämtat inspiration från alla lyckade bokade bonusresor här på BC och letat med hjälp av AwardTravler och ANA:s site och är inne på följande spår:

1. CPH-FRA - FRA-ICN (OZ 747C F) - ICN-SIN (Svårt att hitta C) - (STOPOVER) - SIN-BKK (SQ A330 C) - BKK-CDG (TG A380 F) - CDG-CPH

2. CPH-MUC - MUC-BKK (TG 747 F) - BKK-SIN ( TG 773 C) - SIN-BKK (SQ A330 C) - BKK-CDG (TG A380 F) - CDG-CPH

3. CPH-FRA - FRA-ICN (OZ 747C F) - ICN-HKG (OZ A320 C) - (STOPOVER) - HKG-BKK (TG 747 F) - BKK-CDG (TG A380 F) - CDG-CPH

Ni som rest, några frågor:
- Spontant, vad tycker ni? Jag har inget behov av att snurra runt för mycket men någon extra flight funkar om det innebär F eller riktigt bra C.
- SIN eller HKG, tyckte som sagt om SIN väldigt mycket men inte varit i HKG. Vad bör jag väga in?
- Såg några som bokat ANA F mellan Europa och NRT men hittar inget F tillgängligt i mitten av oktober. Är det som med LH F?
- Någon av resorna blir mycket TG, bra eller dåligt? Tycker man finner blandade omdömen på BC.

Tack på förhand!

Har du inte varit i HKG åk dit, trevligt där. Annars är SIN en av mina personliga favoriter. Röstar på alternativ tre pga att du inte besökt HKG ännu, men försök finna plats på widebody mellan ICN-HKG, bör gå med lite kreativitet.

Kan bara hålla med om Hong Kong, fantastiskt trevlig stad, men även Singapore imponerar.

ICN-HKG flygs med 321, 330, 767 och 747, där vissa avgångar brukar vara en 74E (747 combi med förstaklasskabin men med business-service) vilken har varit väldigt trevlig. Så som A380*G säger, välj något annat än 321 om möjligt.

Hittade en gång tre platser i C ICN-HKG-ICN, den som letar skall finna. :)

Toppen