Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Jag skulle ringa och försöka boka den. Troligen kommer de gnälla om de ser kommentaren men be dem prova att biljettera den och se vad som händer. Vägrar de tror jag du har problem och bästa är nog att slänga hela resan och hoppas på en "bättre" agent och att bonusplatserna finns kvar.

Är det HUACA, eller måste jag göra någon ändring. Vad är era erfarenheter?

Har hon gjort en notering i din bokning är det nog 100% kört, tyvärr. Dr. Miles har råkat ut för samma sak en gång och det hjälpte inte hur mycket han körde HUACA. Men du har inget att förlora på att försöka.

Sedan har du fel inställning till vad som är en bra USDM-agent. En bra agent har ingen aning om något och vet inte ens att Tokyo ligger i Asien...

Jag råkade ut för samma sak att dom tyckte att min routing översteg max tillåtna miles i denna resa

http://www.businessclass.se/forum/o...ing-bonusresor-haer-2013-a-53.html#post198739...

Det du skall göra är att helt enkelt säga att du måste fundera ut en ny resa och att dom skall avboka din nuvarande. Då kommer nästa HUACA att lägga upp ett nytt PNR utan eventuell historik. Som sagt Manila måste vara destination, inte stopover...

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Jag vet att vi håller på att "tweaka" systemet när vi gör bokningar med USDM, men vad gäller egentligen vad det gäller maximum permitted miles? Har USDM gränsat det till 25% utöver kortaste rutt? Isf tycker inte jag att min bokning är något större problem, eller? Det torde ju vara en enkel sak att lägga Manilla som destination om nu det är problemet. En open jaw mellan MNL och BKK skulle ju förvisso också gå att ändra till och köpa en enkel mellan dessa orter (är väl enligt regelboken, eller?). Hmmmmm, jag har bokat för fyra personer, så det känns riskabelt att släppa denna bokningen........

Jag vet inte hur långt integrering (eller harmonisering) av bonusprogrammet har börjat men American Airlines AAdvantage har MPM krav på All partner airlines award. jumbooze åkte på detta förut.

Jag vet att vi håller på att "tweaka" systemet när vi gör bokningar med USDM, men vad gäller egentligen vad det gäller maximum permitted miles? Har USDM gränsat det till 25% utöver kortaste rutt? Isf tycker inte jag att min bokning är något större problem, eller? Det torde ju vara en enkel sak att lägga Manilla som destination om nu det är problemet. En open jaw mellan MNL och BKK skulle ju förvisso också gå att ändra till och köpa en enkel mellan dessa orter (är väl enligt regelboken, eller?). Hmmmmm, jag har bokat för fyra personer, så det känns riskabelt att släppa denna bokningen........

Ring och testa att ändra Manilla till destination och Tokyo som stopover? Det kanske fungerar.
Annars kan den agent du får säkert dubbelkolla med någon överordnad om din routing är ok eller inte, jag tycker den ser helt ok ut om man skulle följa "alla" regler.

Ringde nu på lördagsmorgonen (läste ngnstns att detta kan vara en fördelaktig tid att ringa) och fick tag i en "bra" agent som biljetterade allt utan problem och till 10 000 miles billigare :D. Dessutom hade TG haft den goda smaken att släppa en plats till i F på hemvägen så nu är hela familjen i F.
GillBates <3 USDM

Jag har en USDM bokning till sommaren som jag vill ändra.
Det kostar väl några hundra dollar? (150 USD)
Nu såg jag att min bokning har en ändring och USDM frågar mig om jag accepterar ändringen.
Det finns en länk man kan trycka på om man inte accepterar.
Trycker man på länken står det att man måste ringa 800-428-4322.
Betyder detta att jag kan avboka gratis?
Det vore helt perfekt!:)

Edit: Ändringen är att SK997 från Köpenhamn till Shanghai avgår 15 minuter senare så jag får anslutningstid på 2 timmar och 15 minuter i Shanghai istället för 2 timmar och 30 minuter då jag ska vidare till Tokyo Narita. Inget problem men eftersom jag ändå vill ändra så.

Last edited:
Hmm, jag får inte till det på US Airways hemsida. Måste man HA poängen innan man kan kolla routingen? Jag försöker kolla både ARN-SIN och ARN-SYD men det kommer bara upp att man inte kan boka så och kollar jag från FRA så skickas jag västerut för att komma till Singapore, vilket känns lite galet och onödigt. Nån som är lite mer haj på detta får gärna hjälpa. Vill såklart helst åka i C, särskilt till SYD :D

Toppen