Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Det är livsfarligt om det är viktigt att miles kommer till rätt konto. Allt för ofta gör agenten fel och poängen hamnar på det konto du inte ville ha in dem på. Om du vill vara säker måste du retroregistrera.
Livsfarligt? 1. Hvis det korrekte FFP står på boardingkortet og 2. man sikrer sig der ikke står andre FFP i bookningen kan det vel næppe gå galt? Man laver en strækning ad gangen i tæt kontakt med check-in counter.....

Livsfarligt? 1. Hvis det korrekte FFP står på boardingkortet og 2. man sikrer sig der ikke står andre FFP i bookningen kan det vel næppe gå galt? Man laver en strækning ad gangen i tæt kontakt med check-in counter.....

Det finns gott om trådar här där folk, inkl mig själv, beskriver hur man bytt FFP vid incheckning och fått ett boardingkort med "rätt" FFP men ändå fått poängen till fel FFP. Det verkar som att enda gången någon lyckas lägga in både FQTV och FQTS är när man ber dem om att i praktiken INTE göra det utan bara byta.

Är det ngn som vet om 36-månaders perioden börjar om från början vid ny flight eller gäller den från det att man blev Gold?

Många resebyråer har en kontrollcheck för att man inte ska glömma just bonuskort som kanske ramlat ur bokningen... därför kan det vara så att rätt kort har lagts in men sen glömmer personen på byrån att kolla den där dubbelchecken, och då trillar båda korten in....
Jag vill dock redigera agehalls kommentar, använd inte "fel" resebyrå/person på byrån ;)

Har inga andra att välja på när det gäller tjänsteresor :-( Skall ta bort varenda bonuskort ur min profil. Bilfirmor, hotell, allt!!
Bara att hålla tummarna att det går att lösa.
Varit utan guld de två senaste resorna och det känns inget vidare när man är van vid det....

En novisfråga... efter att fått resa mesta delen av livet på icke poänggivande biljetter har jag tack vare tips här nått genvägen till Guld genom A3. Dock vet jag inte om deras Guld skiljer sig från resten av STAR, men hur funkar det med att "gästa" in personer?

Som helt purfärsk A3 Guld ska jag ska närmast till Toronto med SAS/Air Canada i en låg economy. Att jag själv kommer in i loungen är ju solklart, men har jag rätt att gästa in min reskamrat?

Fick mitt guldkort för en par veckor sedan. Giltigt i två år. Trodde det skulle vara tre.... Vad är kraven för att förbli guld och inte falla tillbaka till silver? 20.000 nya poäng?

Toppen