Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Märkligt.. så här ser det ut för mig:
age.png

Blir väll att kontakta Aegean :S

Om jag får skriva om min conspirationsterori, är de kanske de som skapade kontot före ett visst datum har gamla system utan expiration date och de som skapade kontot efter det datumet har expiration date?

är det endast 1 år man har på sig att spendera poäng? :/

Försökte lusläsa Aegeans regler, kom fram till följande (men, jag är inte säker att det är sant, nån annan får gärna verifiera mig på följande):

Om du uppnår BLUE, men inte GOLD inom din kvalificieringsperiod förblir du BLUE, och dina poäng (Tier=nivågrundande, misstänker jag) ska dras bort från ditt konto ett år efter att de registrerats.

Vad som händer med ens tiermiles om man når GOLD kopplade jag aldrig ihop. MEN! här är en teori, baserad på Terms & Conditions.

Du flyger ihop 4000 + 16000 miles inom ett år och blir GOLD, då måste du resistrera minst en flygning på kontot var 36e månad för att ditt konto ska vara aktivt. Och, (här är jag väldigt osäker) eftersom att du är GOLD raderas inte dina tiermiles och du är GOLD så länge du registrerar en flight var 36e månad och hller ditt konto aktivt.

För bra för att vara sant? Troligtvis, men det är vad jag kan utläsa av reglerna.
Men rätta mig gärna.

Försökte lusläsa Aegeans regler, kom fram till följande (men, jag är inte säker att det är sant, nån annan får gärna verifiera mig på följande):

Om du uppnår BLUE, men inte GOLD inom din kvalificieringsperiod förblir du BLUE, och dina poäng (Tier=nivågrundande, misstänker jag) ska dras bort från ditt konto ett år efter att de registrerats.

Vad som händer med ens tiermiles om man når GOLD kopplade jag aldrig ihop. MEN! här är en teori, baserad på Terms & Conditions.

Du flyger ihop 4000 + 16000 miles inom ett år och blir GOLD, då måste du resistrera minst en flygning på kontot var 36e månad för att ditt konto ska vara aktivt. Och, (här är jag väldigt osäker) eftersom att du är GOLD raderas inte dina tiermiles och du är GOLD så länge du registrerar en flight var 36e månad och hller ditt konto aktivt.

För bra för att vara sant? Troligtvis, men det är vad jag kan utläsa av reglerna.
Men rätta mig gärna.

Tror det stämmer, ska avvänta en liten stund (då min profil inte har uppdaterats sig till GOLD ännu)

Under My Account
Date Tier Miles To Expire:

Det verkar som A3 kör med rullande kvalificeringsperiod om man läser det där. Eftersom det står "Tier miles" så misstänker jag att man inom en 12-månadersperiod måste ha ihop 20k tier miles för att nå gold. Efter 12 månader övergår nog miles till att bara vara miles.

Det verkar som A3 kör med rullande kvalificeringsperiod om man läser det där. Eftersom det står "Tier miles" så misstänker jag att man inom en 12-månadersperiod måste ha ihop 20k tier miles för att nå gold. Efter 12 månader övergår nog miles till att bara vara miles.

Du har rätt! Nu har min profil uppdaterats till Gold och "tier miles to expire" har försvunnit! *phew*

Ledsen om det här är nån gammal skåpmat, men jag tycker jag letat iaf någorlunda noga.. Undrar över det här med M&B-miles i samband med att delbetala en SAS-flight med EB-poäng.
Jag köpte en sån "halvbonus-resa" häromdan för att bränna mina EB-poäng i samband med att jag går över till M&B, och utgick då kallt från att man förstås inte får några poäng alls för den resan, vare sig till EB eller nåt annat. Sen upptäckte jag här i en tråd att det får man visst! Men går det att kreditera milesen till M&B eller är de helt låsta till EB-kontot eftersom det kontot användes för att delbetala resan?

Toppen