Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Du kan helt sikkert få det ordnet i lufhavnen - om de så gør det ordenligt så pointene kommer til A3 og ikke EB vil kun tiden vise.. Jeg ved ikke hvad chancerne er, men worst case så er der 0 point til A3...

Gjorde en freudiansk tankevurpa och la in EB istället för A3 vid beställning med Swiss från CPH till VLC (via ZRH). På hemsidan verkar det inte vara möjligt att ändra. Kan detta lösas på flygplatsen eller är det bara att bita i det sura äpplet?
Har netop ændret mit FFP program fra M&M (=LH) til M&B (=A3) og måtte ændre til A3 i lufthavnen på 10 flyvninger med LO, ET, og TK. Det er lykkedes på de første 5, de sidste 5 er ikke gået ind (endnu). Det vigtigste er at få slettet dit EB nummer fra bookningen. Jeg opdagede ved mine TK retur flyvninger at mit M&M nummer pludselig "genopstod" i bookningen og måtte fjernes igen. Således var det ikke nok at ændre på udtur! Man skal også ændre på hjemtur. Og A3 skal fremgå af boarding pass! Altså 2 kriterier for at det skal lykkes

Og A3 skal fremgå af boarding pass! Altså 2 kriterier for at det skal lykkes

Detta räcker inte! Många visar FQTS på boardingkortet (dvs status-programmet) och inte FQTV (dit man krediterar poäng). Så det finns alltid en risk att man får poängen fel även om det står "rätt" på boardingkortet. Det är därför jag numera rekommenderar folk att inte byta program i onödan utan alltid lägga in det man vill kreditera till och endast detta.

I just det här fallet så är det ju inte mycket annat att göra än att be dem byta vid incheckning och hoppas att agenten gör rätt..

Hej och hallå!

Här kommer mitt första inlägg här på forumet och jag hoppas kunna få hjälp med detta.

Jag planerar att åka till USA i sommar. Tanken är att åka från ARN och landa på någon flygplats i New York den 8 juli. Därefter fortsätta från NYC till MCO den 13:e juli för att sedan åka hem till ARN den 19:e juli.

Har någon något förslag på hur man kan åka för att komma upp till guld snabbt. Planen är att åka ekonomi men kan tänka mig att göra en mellanlandning om det underlättar på både dit- och hemresan.

Varför jag frågar är för att jag tycker det är svårt att få fram bokningsklasser och liknande så jag kunna få ett bra svar från någon duktig person här på forumet.

Tack på förhand!

Hej Hej och välkommen till BC!

Snart kommer säkert någon anvisa Dig till Flygbiljetter-forumet där dessa frågor generellt hör hemma =)

Men till dess kan jag alltid ge mig på ett svar...

Jag har tittat lite på Matrix - ITA Software som är en bra sökmotor för biljetter.

Som det ser ut just nu hade jag nog delat upp bokningen i två, och bokat ARN-NYC först för att sedan boka NYC-MCO.

Eftersom Du skriver i Aeagean-forumet antar jag att Du är intresserad av att nå guld på Aeagan och således vill ha mkt poäng på Dina flighter även om detta innebär ett något högre pris?

Ett säkert alternativ hade då varit att åka SAS eftersom de alltid ger 100 % i ekonomi till Aegean, de verkar flyga dessa datum för ca 7900 kr. För ca 1000 kr billigare kan Du dock flyga med United men de ger bara 50 % av milesen vilket således inte är något vidare om Du jagar guld...

För dryga 2000 kr kan Du flyga NYC-MCO med United dock även här till 50 % av miles:en, å andra sidan är sträckan inte jättelång...
Ett alternativ är att flyga med US Airways för samma pris men via Charlotte och med flygplatsbyte i NYC i förhållande till Din SAS flight som dock ger 100 % av miles:en....

Lycka till och fråga gärna mer!

Endelig lykkedes det mig at få *A gold. Efter at have kæmpet med LH/M&M i mange år lykkedes det aldrig for mig at få mere end sølv. Og så med A3 lykkedes det "vupti" på en enkelt tur fra Afrika til CPH retur at komme fra 0-status til guld status:
screenshot.jpg

Stort tack för snabbt svar!
Det stämmer, vill gärna ha massor av poäng i Aegean.

Har jag förstått det rätt så kommer man upp i cirka 9000 miles, stämmer det?

Stort tack för snabbt svar!
Det stämmer, vill gärna ha massor av poäng i Aegean.

Har jag förstått det rätt så kommer man upp i cirka 9000 miles, stämmer det?
Ja så borde det bli om du flyger på 100 % mellan arn-ewr och 50 % mellan EWR och MCO

Toppen