Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Hej,

Har en bokning med LH/AC där jag försöker lägga in mitt A3 nummer på Lufthansas websida (har även försökt på LOT). Det verkar dock inte bita. Har varit i kontakt med resebyrån som hjälpte mig boka och enligt dom finns ett felmeddelande i systemet (antar de menar Amadeus):

A3-*********-FAILED/VERIFY CARD NUMBER (där * är mitt Miles&Bonus nummer). Numret är korrekt.

Har lyckats mata in mitt nummer tidigare på lufthansas sida. Någon aning om vad som kan vara fel? Enklast att försöka på bonusnumret inlagt på flygplatsen? Efterregistrering?

/Martin

Men prøv alligevel at få lagt nummeret ind ved check-in - så slipper du for at retro-reg., men sørg for at få et papir boardingpass og gem det for alt i verden!

Hej!
Jag flyger till Bryssel med SAS och har följande resinfo.

ARN - CPH - SK405 (klass K)
CPH - BRU - SK1593 (klass K)
BRU - ARN - SK2592 (klass Q)

Klass K och Q är bonusgrundande enligt tabellen på Aegeans hemsida. Däremot har jag tidigare haft problem med code shares, som SK1593 och SK2592 verkar vara. Jag hittar dock ingen info om operating carrier mer än att SK1593 även är A33334 (Aegean). Vet ni någonting om detta? Kan jag kreditera flygen utan problem till Miles and Bonus?

Tacksam för svar!

Hej!
Jag flyger till Bryssel med SAS och har följande resinfo.

ARN - CPH - SK405 (klass K)
CPH - BRU - SK1593 (klass K)
BRU - ARN - SK2592 (klass Q)

Klass K och Q är bonusgrundande enligt tabellen på Aegeans hemsida. Däremot har jag tidigare haft problem med code shares, som SK1593 och SK2592 verkar vara. Jag hittar dock ingen info om operating carrier mer än att SK1593 även är A33334 (Aegean). Vet ni någonting om detta? Kan jag kreditera flygen utan problem till Miles and Bonus?

Tacksam för svar!

Alla flighter du angivit ovan är SAS-flighter så SAS-tabellen på Aegeans webbsida skall stämma.

Endelig lykkedes det mig at få *A gold. Efter at have kæmpet med LH/M&M i mange år lykkedes det aldrig for mig at få mere end sølv. Og så med A3 lykkedes det "vupti" på en enkelt tur fra Afrika til CPH retur at komme fra 0-status til guld status:
Visa bifogad bild 23882

Undrar utifrån vilken karta A3 räknar miles? Om man ser på PEP på JNB-IST samt IST-JNB så ser man att samma sträcka har olika miles. Samma är det med frta02 ARN-ZRH 896 medan jag fått 924 för samma sträcka

Jeg undrer mig om A3 har likviditet til at fortsætte deres generøse M&B program. Hvis de går konkurs er vel alle points og stati tabt?

Toppen